Πέμπτη 11 Δεκεμβρίου 2008

ΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΜΑΣ

Στους καθηγητές

Μας αρέσει

-Όταν είναι φιλικοί
-δείχνουν ενδιαφέρον και συμπαράσταση για τα εξωσχολικά προβλήματα των μαθητών.
- το μάθημα που γίνεται με χαβαλέ
-η κατανόηση του καθηγητή στους μαθητές.
-ο σεβασμός ,η συμπεριφορά η καλή ως προς εμάς.
-η απλότητα των καθηγητών
- όταν μας πλησιάζουν, για τα προβλήματα μας
- όταν μας αντιμετωπίζουν σαν ανθρώπους.
- η καλή συμπεριφορά
-ευχάριστο μάθημα
-η προσπάθεια που γίνεται από τους καθηγητές για μια επιπλέον βοήθεια. Για τις πανελλήνιες.
-όταν είναι ελαστικοί με τους βαθμούς
- οι εκδρομές, τα ταξίδια, τα ξενύχτια, οι ταινίες, η διασκέδαση, η μουσική , ο χαβαλές,  οι κατασκηνώσεις.
-το κενό

Στους καθηγητές δεν μας αρέσει….

- Οι φωνές
- οι προσβολές
- άσχημος τρόπος συμπεριφοράς
- όταν απαιτούν σεβασμό από τους μαθητές χωρίς αυτοί να τον ανταποδίδουν.
- Πιστεύουν ότι είναι ανώτεροι.
- Απαιτούν την τήρηση των κανόνων του σχολείου από τους μαθητές ενώ εκείνοι τους αψηφούν.
- Ο διαχωρισμός των μαθητών από τον καθηγητή
- Τα ξεσπάσματα τους απέναντί μας.
- Που περνάνε το σχολείο μας για οίκο μόδας.
- Οι προσβολές τους ( οι μπηχτές τους)
- Το κουτσομπολιό που κάνουν για μας και τους βαθμούς μας με άλλους συμμαθητές μας και καθηγητές.
- Να μην είναι εκπαιδευμένοι στο μάθημα που διδάσκουν
- Ο άσχημος τρόπος ομιλίας προς τους μαθητές.
- Να γίνεται βαρετό το μάθημα.
- Να μην υπάρχει σεβασμός απέναντι μας.
- Το μάθημα ,οι ασκήσεις, τα διαγωνίσματα, οι εξετάσεις, τα φροντιστήρια
Γ2

Στους καθηγητές μας αρέσει

Λίγο μάθημα με διασκεδαστικό τρόπο
Να μας βλέπουν σαν φίλους και όχι σαν μαθητές
Να ‘ναι ευγενικοί
Να ‘ναι εντάξει στις υποχρεώσεις τους
Εκτός από τα μαθήματα και εξωσχολικές δραστηριότητες
Επισκέψεις με στόχο να εκπαιδευτούμε καλύτερα
Ανεκτικός
Χιούμορ
Κατανόηση
Αγάπη για τα παιδιά

Δεν μας αρέσει στους καθηγητές

Όταν λένε ψέματα!
Όταν μας βάζει στο μάτι
Όταν κάνει συνεχόμενο μάθημα χωρίς ένα 5λεπτο
Όταν είναι πολύ αυστηρός
Όταν μας προσβάλλει με τα λόγια του
Όταν τα παίρνει όλα σοβαρά!!

Δάσκος, Βουτσίνος, Κωνσταντάκος

Μάθημα δεν είναι μόνο τα βιβλία

Μάθημα δεν είναι μόνο τα σχολικά βιβλία, είναι και οι δραστηριότητες εντός και εκτός του σχολικού περιβάλλοντος που ευνοούν στην διαμόρφωση της προσωπικότητας του κάθε ατόμου. Σχολείο δεν είναι μόνο γνώσεις, αλλά και απόκτηση συνείδησης , κοινωνικοποίησης και συνεισφοράς. Στις μέρες μας υπάρχουν πολλά κοινωνικά και οικογενειακά προβλήματα που επηρεάζουν την απόδοση του παιδιού και στο σχολείο. Αυτό όμως δεν είναι ορατό για όλους τους καθηγητές, πολλοί από αυτούς ενδιαφέρονται μόνο για τον βαθμό, ενώ κάποιοι άλλοι ενδιαφέρονται περισσότερο για τον ψυχικό κόσμο του παιδιού λαμβάνοντας υπόψη τα οικογενειακά προβλήματα ορισμένων παιδιών.Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω αναφέρουμε ότι οι καθηγητές του ΕΠΑΛ υποτιμούνται από τους καθηγητές των γενικών λυκείων διότι έχει διαμορφωθεί η άποψη ότι δεν γίνεται σωστό μάθημα και είναι πιο χαλαρό το σύστημα. Η άποψη αυτή δεν είναι σωστή διότι οι καθηγητές είναι περισσότερο συζητήσιμοι και φιλικοί ως προς την προσωπικότητα του παιδιού και όχι μόνο για γνώσεις και βαθμούς.Συμπεραίνοντας από τις παραπάνω απόψεις εμείς οι νέοι μαθητές είμαστε απόλυτα ικανοποιημένοι από το νέο σύστημα των ΕΠΑΛ, και θα θέλαμε να τονίσουμε να μην μας μειώνουν τα υπόλοιπα σχολεία διότι το απολυτήριο του ΕΠΑΛ είναι ισότιμο με το απολυτήριο του γενικού λυκείου.
Γ1Μπουντούρη Αντωνία Κότση Μαργαρίτα Φρέρη Αννα
Βαμβακούσης Αντώνης Καπέλλας Παναγιώτης
Βουτσίνος Λούης Μπαϊπά Κατερίνα

ΦΑΥΛΟΣ ΚΥΚΛΟΣ

Κάποιοι καθηγητές έχουν το δικό τους τρόπο επικοινωνίας με τους μαθητές.Κάποιοι είναι αφοσιωμένοι στο δικό τους μάθημα κι άλλοι είναι πιο κοντά στον τρόπο ζωής και στον τρόπο σκέψης των μαθητών.Εμάς τους μαθητές μας αρέσει οι καθηγητές να βλέπουν πέρα από το μάθημα που διδάσκουν και να βλέπουν και από την δική μας σκοπιά.Στο μάθημα προτιμάμε ένα κλίμα εκπαιδευτικό και ταυτόχρονα ευχάριστο και φιλικό προς τον μαθητήΝα μην περιορίζουμε τις γνώσεις μας μόνο από την ύλη των μαθημάτων που μας δίνει το αναλυτικό πρόγραμμα, αλλά και σε γενικές γνώσεις που θα μας είναι χρήσιμες για την συνέχεια της ζωής μας μετά το σχολείο.Υπάρχουν βέβαια, και κάποιοι καθηγητές που έχουν αρνητική στάση απέναντι σε μας.Όπως να φωνάζουν, να δίνουν αποβολές, να βαθμολογούν αυστηρά, και να ασκούν εξουσία πάνω μας.Αυτό μας επηρεάζει στον τρόπο που αντιδρούμε..Όλα αυτά είναι ένας φαύλος κύκλος. Ανάμεσα στις σχέσεις μεταξύ καθηγητών και μαθητών..Αυτά ήταν λίγες από τις σκέψεις μας και τα παραπόνα μας στα πλαίσια του σχολείου.
Γ2Νίκος, Τζώρτζια, Μαρία.Κυριακή,

21 Δεκέμβριος 2008
Πότε ακούμε
ΗΧΟΣ
Θρόισμα φύλλων – δέντρα Οι ομιλίες – παιδιά Οι καθηγήτριες – τάξεις
Το κομπρεσέρ – βιβλιοθήκη Η μπάλα – το γήπεδο Καρέκλες – Γ1
Ακούμε : όταν κάνουμε κάτι που μας ενδιαφέρει, ένα ωραίο τραγούδι, το κελάηδημα των πουλιών, μια σοβαρή συζήτηση, τις επιθυμίες, το γέλιο, τη βροχή, τα πλοία, τους συμμαθητές μας, τον προπονητή μας, το δασκαλό μας
Δεν ακούμε : τους καθηγητές, το κήρυγμα, τις προσβολές, τα παράπονα, τις παρα……, τα φορτηγά, τα αεροπλάνα, τις βλακείες, τον αέρα
Νομικός Αντώνης - Κάρολος

4/12/2008
Πότε δεν ακούμε: Όποτε δεν μας συμφέρει Στα κηρύγματα Στον ύπνο μας
Όταν βλέπουμε τηλεόραση Όταν μας ενοχλεί κάτι
Όταν είμαστε στον κόσμο μας
Πότε ακούμε
Οποτε θέλουμε Τους φίλους μας Τα κουτσομπολιά
Ότι αφορά εμάς Όταν μας κινεί κάτι το ενδιαφέρον μας
Παναγιώτης Ιακωβίνα Αλέξης Μαρίνα

ΗΧΟΣ Κούνημα φύλλων – δέντρα Φωνές παιδιών Χτύπημα της μπάλας
Ήχος μηχανής
Πότε δεν ακούμε Αν δεν μας αρέσει κάτι Όταν κάτι δεν μας συμφέρει
Όταν κάποιος γεννηθεί χωρίς ακοή Όταν το μυαλό μας είναι αλλού
Πότε ακούμε
Όταν μας ενδιαφέρει κάτι Όταν μας αρέσει κάτι
Πότε ακούμε Όταν το θέμα είναι ενδιαφέρον Όταν ο ήχος είναι διαπεραστικός
Όταν είμαστε φοβισμένοι ακούμε και τους μικρούς ήχουςΌταν δεν μας συμφέρει η συζήτηση
Πότε δεν ακούμε
Όταν μας κάνουν κήρυγμα Όταν είναι βαρετό το θέμα της συζήτησης
Όταν είμαστε απορροφημένοι σε κάτι άλλο
Πότε ακούμε
Κάτι που μας ενδιαφέρει Διάφορους ήχους που είναι και ενοχλητικοί κάποιες φορές
Πότε δεν ακούμε
Όταν έχουμε κήρυγμα Όταν δεν μας ενδιαφέρει το συγκεκριμένο θέμα
Όταν κοιμόμαστε βαριά Όταν είμαστε απορροφημένοι σε κάποιο πράγμα (πχ στο κινητό)Όταν οι ήχοι είναι πολύ σιγά
Ρούσσου Πετρίνα Ρίτσης Γιώργος Δεσύπρη Μαρία
Πότε ακούμε
Όταν μας ενδιαφέρει το θέμα Όταν το άτομο που μας μιλάει το σεβόμαστε Όταν ένα άτομο έχει σοβαρό πρόβλημα Όταν μας μιλούν για θέματα που μας απασχολούν (πχ υγείας)
Όταν είμαστε σε καλή ψυχολογική διάθεση
Πότε δεν ακούμε
Όταν αυτό που μας λένε είναι αδιάφορο Όταν η συζήτηση είναι βαρετή ή πολύ περίπλοκηΌταν έχουμε οι ίδιοι κάποιο πρόβλημα (δεν μπορούμε να ακούμε και άλλους)
Όταν είμαστε πολύ αγχωμένοι
Αθηνά Έφη Βάσω Γιάννης

Πότε ακούμε
Όταν το θέμα είναι ενδιαφέρον Όταν ο ήχος είναι διαπεραστικός Όταν είμαστε φοβισμένοι ακούμε και τους μικρούς ήχους Όταν δεν μας συμφέρει η συζήτηση.
Πότε δεν ακούμε
Όταν μας κάνουν κήρυγμα Όταν είναι βαρετό το θέμα της συζήτησης
Όταν είμαστε απορροφημένοι σε κάτι άλλο
.Γ2 Νίκος – Μαρία – Τζώρτζια Πόπη – Βίκυ

ΘΕΤΙΚΑ-ΑΡΝΗΤΙΚΑ ΕΠΑΛ

Τα θετικά του ΕΠΑΛ.

- Πτυχίο και απολυτήριο ισότιμο με του γενικού λυκείου.
- Μαθαίνουμε μια τέχνη.
- Γνώσεις
- Συνεργασία
- Σεβασμός προς το περιβάλλον
- Γνώση για το κοινωνικό σύνολο
- Εξειδίκευση -ειδικότητα.
- Υπάρχουν καθηγητές για κάθε ειδικότητα ή τομέα.
- Γνωριμίες


Τα αρνητικα του ΕΠΑΛ

- Πέσαμε πάνω στην αλλαγή από ΤΕΕ σε ΕΠΑΛ και δεν ήξεραν που παν τα τέσσαρα.
- Σε ορισμένες ειδικότητες έχουν κόψει τα εργαστήρια.
- Μας έχουν κλείσει με μια τεραστια πόρτα και νοιώθουμε φυλακισμένοι.
- Με τους συμμαθητές μας έχουμε μόνο επικοινωνία στα μαθήματα γενικής παιδείας.
- Έχουμε όλο εφτάωρα και λίγα εργαστήρια.
- Είναι πρωινό και δεν μπορούμε να βρούμε δουλειά.
- Έχουν κόψει την πρακτική στον τομέα υγείας πρόνειας.
- Καθυστέρηση των βιβλίωνστο σχολείο.
- Η μη εργαστηριακή μάθηση στην 1 η Λυκείου.
- Η υποβάθμιση του ΕΠΑΛ σε σχέση με το γενικό ως προς τη δυνατότητα των μαθητών να διαβάζουν..
- Ορισμένες ειδικότητες που μας ενδιαφέρουν είναι στο βραδυνό ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ.
- Γενικά είναι ανοργάνωτο.

Προτείνουμε να γίνει πιο οργανωμένο, να έχει περισσότερα εργαστήρια, εκπαιδευτικές εκδρομές, σχολικούς αγώνες,ανταλλαγή απόψεων και ιδεών, χώρους διασκέδασης, να υπάρχουν εργαστηριακές εκθέσεις μεταξύ των μαθητών, δηλαδή ο κάθε τομέας-ειδικότητα , να παρουσιάσει την δουλειά της στις άλλες ειδικότητες.

Γ2
ΠΑΝΑΓΙΏΤΗΣ, ΒΑΣΩ, ΕΦΗ, ΑΘΗΝΑ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΤΟΝΙΑ, ΙΑΚΩΒΙΝΑ, ΜΑΡΙΝΑ,ΑΛΕΞΗΣ, ,
ΠΕΤΡΙΝΑ,,ΒΕΝΕΔΙΚΤΟΣ, ΒΙΚΥ, ΠΟΠΗ.
ΤΑ ΘΕΤΙΚΑ ΤΩΝ ΕΠΑΛ

Εγκαταστάσεις ( γήπεδα κλπ)
Ισορροπία με τα Ενιαία (ιδιο απολυτήριο)
Εργαστήρια ειδικοτήτων
Και το περιβάλλον του ΕΠΑΛ Σύρου (δέντρα)
Οργάνωση

ΑΡΝΗΤΙΚΑ ΕΠΑΛ

Όχι πολλές εγκαταστάσεις (μπάλα)
Τα κωλόπαιδα που μαζεύονται
Μας θεωρούν κατώτερους
Δεν έχει μεγάλα υπόστεγα για τις μηχανές

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

Παρουσίαση των έργων των ειδικοτήτων

ΤΑ ΘΕΤΙΚΑ ΤΩΝ ΕΠΑΛ

Εγκαταστάσεις ( γήπεδα κλπ)
Ισορροπία με τα Ενιαία (ιδιο απολυτήριο)
Εργαστήρια ειδικοτήτων
Και το περιβάλλον του ΕΠΑΛ Σύρου (δέντρα)
Οργάνωση

ΑΡΝΗΤΙΚΑ ΕΠΑΛ

Όχι πολλές εγκαταστάσεις (μπάλα)
Τα κωλόπαιδα που μαζεύονται
Μας θεωρούν κατώτερους
Δεν έχει μεγάλα υπόστεγα για τις μηχανές

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

Παρουσίαση των έργων των ειδικοτήτων


Στάθης, Παναής, Μάριος

ΒΙΑ -ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ

Μέσα από συζήτηση στο Γ1 και στο Γ2 για την βία και την επιθετικότητα και πως βιώνεται από τους εφήβους ως κοινωνικό φαινόμενο, συγκεντρώσαμε τις απαντήσεις σε συγκεκριμμένες ερωτήσεις και τις παρουσιάζουμε :

Α. Τι είναι επιθετικότητα;
ΚΟΡΙΤΣΙΑ
Επιθετικότητα είναι η άσκηση βίας σε κάποιο άτομο μπορεί και λεκτικά.Είναι μια αρνητική συμπεριφορά απέναντι σ ένα πρόσωπο.Όταν είσαι αποφασισμένος και έχεις θυμό μέσα σου ξέρεις ότι θα ασκήσεις επιθετικότητα σε κάποια άτομα.Η απόλυτη αρνητική συμπεριφορά απέναντι σε κάποιον ή λεκτικά ή με χειροδικία
Επιθετικότητα είναι η στρίμωξη συναισθημάτων στο άτομο εκείνο που πιέζεται, που κρατάει κάποια πράγματα μέσα του, που δεν έχει μεγαλώσει σωστά στην οικογένεια και εκδηλώνετε έτσι .Είναι όταν κάποιος ασκεί βία στους συνανθρώπους του .
Επιθετικότητα είναι ένας τρόπος μίσους που εκδηλώνουν κάποιοι κάποια άτομα απέναντι σε κάποια άλλα.
Επιθετικότητα είναι να μην ενοχλείς και να μην πειράξεις κανέναν και να κάθεσαι ήσυχος/η και να έρχονται διάφοροι τύποι και να σε ενοχλούν.
Επιθετικότητα είναι κατά την γνώμη μου όταν ο άλλος επιτίθεται με κάποιον τρόπο στον άλλον, είτε με λόγια, είτε με πράξη ή τον αποπαίρνει .
Επιθετικότητα είναι η εχθρικότητα απέναντι σε άλλους. Συνήθως οι άντρες ασκούν επιθετικότητα .Είναι ο τρόπος που ξεσπάει ένα άτομο όταν νευριάσει, όταν θυμώσει ή όταν κάποιος άλλος του δώσει το έναυσμα για να το κάνει .Ποτέ ένα παιδί δεν γεννιέται επιθετικό. Ο τρόπος που μεγαλώνει και οι καταστάσεις τον οδηγούν. Επιτίθεται,είτε με βία είτε όχι, σε άτομα ήρεμα για να εκτονωθεί .
Επιθετικότητα κατά την γνώμη μου σημαίνει εναντίωση στον άλλο λεκτικά, ακόμα όμως και να του μπαίνει σε πολλά πράγματα. Τσαμπουκάς .
Επιθετικότητα είναι μια έκφραση άσχημης συμπεριφοράς απέναντι σε άλλους με διάφορες μορφές (λεκτική, σωματική, ψυχολογική) .

Επιθετικότητα είναι μια λύση για κάποια άτομα που τους βοηθάει να ξεσπάσουν.
Επιθετικότητα είναι να ασκούν πάνω σου βία είτε λεκτικά είτε σωματικά .
ΑΓΟΡΙΑ
Επιθετικότητα δεν σημαίνει ότι είναι μόνο σωματική, θεωρώ ότι κάποιες φορές η ψυχολογική και η επίθεση με τα λόγια είναι χειρότερη. Είναι ένας τρόπος να μειώσεις τον άλλον.
Όταν κάποιος είναι επιθετικός προς τους άλλους σε ότι και αν του πουν .
Επιθετικότητα είναι ο τρόπος άσκησης της βίας.
Επιθετικότητα είναι η τάση του ανθρώπου να ασκεί λεκτική σωματική και ψυχική-αρνητική διάθεση/
Επιθετικότητα είναι να είσαι διαρκώς μες τα νεύρα και να ξεσπάς στους άλλους .Είναι τρόπος αντιμετώπισης των άλλων αν έχεις νεύρα .
Επιθετικότητα είναι να επιτίθεσαι στον άλλο είτε με βία είτε λογομαχώντας .
Επιθετικότητα είναι η άγρια συμπεριφορά απέναντι σε έναν άγνωστο ή γνωστό.
Τσαμπουκάς
Επιθετικότητα είναι η βία που ασκεί κάποιος σε κάποιον άλλονΌταν κάποιος επιτίθεται ή λεκτικά ή πρακτικάΕπιθετικότητα είναι όταν επιτίθεσαι σε κάποιον άνθρωπο και τον χτυπήσεις για κάποιον λόγο.
Επιθετικότητα είναι ο τσαμπουκάς προς τους άλλους. Η αντιπαλότητα σε άλλους
Επιθετικότητα είναι η πρόθεση ή η απόπειρα άσκησης της βίας.
Β. Τι είναι η βία;
ΚΟΡΙΤΣΙΑ
Βία είναι η παραβίαση της σωματικής ακεραιότητας χωρίς την θέληση μας συνήθως.Είναι αυτό που σε πονάει και σωματικά και ψυχικά .Όταν εκμεταλλευόμαστε καταστάσεις ανθρώπων και ασκούμε βία είτε είναι σωματική είτε είναι ψυχική και οτιδήποτε άλλα υπάρχουν.Είναι η καταπίεση που ασκείται σε κάποιον προκειμένου να κάνει αυτό που του επιβάλλεται. Μπορεί να είναι ψυχική βία, σωματική βία, σεξουαλική κακοποίηση, χειροδικία κ.ά.
Βία είναι όταν κάποιος χειροδικεί πάνω σε έναν άλλον, όταν βρίζει κάποιος κάποιον, όταν παίζουν ξύλο τα αδέλφια κ.ά.
Βία είναι όταν κάποιος προσπαθεί να εκδηλώσει την δύναμη του με διάφορους τρόπους π.χ. ξυλοδαρμό.
Βία είναι μια απερίσκεπτη πράξη που πολλοί την ασκούν σε πολλές περιπτώσεις όπως είναι οι άνθρωποι, μικρά παιδιά στα γήπεδα και σε πολλά άλλα.
Βία είναι να έρχεται κάποιος και να ασκεί βία σε ένα κορίτσι ή αγόρι χωρίς να έχει δώσει κανένα δικαίωμα .
Βία είναι το να σηκώνεις στον άλλο χέρι, να τον βαράς, να τον βρίζεις με χυδαίο τρόπο και να ασκούν βία σε πολλές μορφές (σωματικές, λεκτικές, ψυχολογικές).Είναι ένας βάναυσος τρόπος εκδήλωσης της επιθετικότητας, ψυχική ή σωματική. Είναι ένας άθλιος τρόπος, σκληρός. Στις μέρες μας βιάζουν και μικρά παιδιά. Γίνεται παρά την θέληση κάποιου. Πιστεύω ότι σχετίζεται και με το μίσος και την επιθετικότητα
Βία είναι η άσκηση πίεσης στους άλλους ψυχολογική, λεκτική, σωματική .
Βία είναι ο τρόπος που χειροδικεί κάποιος με το χέρι ή να βρίζει τον άλλον ή να τον πιέζει για κάτι που ο άλλος δεν το θέλει .Η βία μπορεί να είναι σωματική ή ψυχική. Όταν ασκούμε βία δεν σκεφτόμαστε τον δέκτη. Η βία συνήθως είναι χειροδικία .Είναι η σωματική κακοποίηση που ασκεί κάποιος πάνω σου χωρίς την θέληση σου .
Βία είναι χειροδικία. Κάτι που δεν έπρεπε να υπάρχει στις μέρες μας
Βία είναι μια χειροδικία που ασκούν κάποιοι για να δειχτούν
ΑΓΟΡΙΑ
Η αναγκαστική επιθετικότητα σε άλλους.
Βία είναι η πίεση στους άλλους ανθρώπους
Βία είναι όταν χτυπούν για κάποιο λόγο έναν άλλο.
Βία είναι η άσκηση πίεσης στους άλλους. Το να ασκείς δύναμη σε κάποιον άλλον.
Βία είναι όταν κάποιος ασκεί πίεση σε έναν άλλο, συνήθως άλλη .Να χειροδικήσεις άγρια σε έναν άνθρωπο.Η βία είναι ο τρόπος έκφρασης κάποιων ατόμων.
Βία είναι να ασκείς χειροδικία πάνω σε κάποιον άλλο ή άλλη.
Βία είναι η άσχημη πράξη ενός ατόμου εναντίον κάποιου άλλου ατόμου για οποιοδήποτε λόγο.
Βία είναι όταν κάποιος χειροδικεί σε βάρος κάποιου άλλου. Όταν κάποιος ασκεί σωματική ή λεκτική απειλή σε άλλους ανθρώπους .Είναι όταν θες να περάσει το δικό σου με άσχημους τρόπους, πόλεμο, χειροδικία, βρισιές.
Βία είναι η άσκηση οποιασδήποτε μορφής πίεσης είτε σωματική, είτε ψυχολογική
Β) Ποιο είναι το αντίθετο της επιθετικότητας;
ΚΟΡΙΤΣΙΑ
Η πραότητα.Το αντίθετο της επιθετικότητας είναι η ηρεμία, Συμφιλίωση, ομαδικότητα, πραότητα. Ειρήνη, αγάπη, γαλήνη, ηρεμία.
Το αντίθετο της επιθετικότητας πιστεύω ότι είναι η ηρεμία στο σώμα και στην ψυχή, η ελάφρυνση των συναισθημάτων, όχι η απόρριψη από άλλα άτομα.
Ηρεμία, πραότητα, αθωότητα.Η πραότητα, το να είσαι ήρεμος είναι πολύ σημαντικό πράγμα. Είναι θετική ενέργεια και γαλήνη. Άμυνα.
Το αντίθετο της επιθετικότητας είναι η ηρεμία.
ΑΓΟΡΙΑ
Η ηρεμία. Ειρήνη.
Η πραότητα
Δημοκρατία να μιλήσεις και όχι να φτάσεις σε σημείο επιθετικότητας ή βίας
Το αντίθετο της επιθετικότητας είναι η πραότητα
Ο άνθρωπος που μπορεί να τα βγάλει πέρα με τα λόγια
Η ηρεμία, χαλάρωση
Δ. Ποιο είναι το αντίθετο της βίας;
ΚΟΡΙΤΣΙΑ
Το αντίθετο της βίας είναι η ειρήνη
Ειρήνη με τους γύρω μας, γαλήνη στην ψυχή και στο σώμα.Το να υπάρχει ειρήνη ανάμεσα στους συνανθρώπους μας είναι κάτι το διαφορετικό και το μαγευτικό για τον άνθρωπο.
Η αγάπη, η εμπιστοσύνη και ασφάλεια απέναντι στον άλλον.
Ειρήνη, αγάπη, γαλήνη, ηρεμία.Το αντίθετο της βίας είναι η ειρήνη και η γαλήνη
ΑΓΟΡΙΑ
Το αντίθετο της βίας είναι η ειρήνη
Το αντίθετο της βίας είναι ειρήνη που έχεις στον συνάνθρωπο σου
Το αντίθετο της βίας είναι η συμφιλίωση
Η ειρήνη άμα δεν υπάρχει βία δεν υπάρχει και πόλεμος
Φιλικότητα-Η πραότητα και η ηρεμία-Συμπόνια.
Ε. Τι μορφές μπορεί να πάρει η επιθετικότητα και η βία;
Α) στην οικογένειαΒ) στο σχολείο
ΚΟΡΙΤΣΙΑ
Α) Να μιλάει και να συμπεριφέρεται επιθετικά και βίαια, στην μητέρα, στον πατέρα ή στα αδέλφια του
Να αντιμιλάμε στους γονείς και να τους μιλάμε άσχημα και να κάνουμε πράγματα που τους στεναχωρούν
Σωματική, ψυχολογική, λεκτική.
Βιασμό, τιμωρία, φωνές και χειροδικίες
Λεκτικό καβγά και μερικές φορές και λίγο ξύλο
Να χειροδικείς, να φύγεις από το σπίτι και από τους γονείς σου, να μαλώνεις συνέχεια μέσα στο σπίτι με όλους
Να υπάρχει χειροδικία, σεξουαλική παρενόχληση από συγγενείς.
Τιμωρία, χειροδικία, να σπας αντικείμενα.
Μπορεί να πάρει μορφή ξυλοδαρμού μεταξύ αδελφών, βρίσιμο, κατηγορίες, απόρριψη.
Ψυχολογική ή σωματική βία
Αρνητικός χειρισμός σε σώμα, σοκ, αρνητικά παραδείγματα για την συνέχεια της ζωής ενός παιδιού.
Στην οικογένεια δεν υπάρχουν μορφές επιθετικότητας ή βίας.
Ξυλοδαρμός, σωματική βία, ψυχική βία.
Μπορεί να υπάρξει ξυλοδαρμός στα παιδιά, μπορεί και φόνος, βιασμός από τον πατέρα ή τον θείο στα παιδιά κ.ά.
Μια μέρα που μάλωνε ο μπαμπάς μου με την μητέρα μου έδωσε μια μπουνιά στην κουζίνα.
Β) Να επιτίθεται σε άτομα (μαθητές) χωρίς ιδιαίτερο λόγο.
Να μιλάμε άσχημα στους καθηγητές και στους συμμαθητές και μπορεί κάποιος να δωροδοκήσει κάποιον φίλο του ή μη.
Β) Ξύλο λόγο αντιρρήσεων ή λόγο ανάδειξης δυνατοτήτων, χειροδικία (πράξεις ή λόγια) Ξύλο, τσακωμός, χειροδικία (λεκτική, σωματική)
Β) Τσαμπουκά, βρισιές, ξύλο, κοροϊδία κλπ.
Β) Να χειροδικείς, να βρίζεις, να μαλώνεις συνέχεια με τους συμμαθητές σου και με τους καθηγητές σου.
Β) Να παίζουν ξύλο τα παιδιά μεταξύ τους.
Β) Χειροδικία, ψυχολογική.
Β) Ξυλοδαρμός, βρισιές, χειροδικίες, άσχημες ματιές, απειλές.
Β) Αποβολή, απουσία
Β) Σωματική βία, λεκτική βία
Β) Τσαμπουκάς και κακή ψυχολογική γαλήνη
Β)Υπάρχουν μορφές επιθετικότητας ή βίας από κάποια παιδιά προς άλλα με την μορφή ξύλου.
Β) ΛεκτικήΑ) Σωματική, λεκτική, ψυχολογική
Β) Σωματική, λεκτική
ΑΓΟΡΙΑ
Α) Ξύλο, βρισιές, άσχημες τιμωρίες
Λεκτική βία ,Ξυλοδαρμοί
Όταν οι γονείς χειροδικούν πάνω στα παιδιά τους
Ο μπαμπάς μαλώνει με την μητέρα, πετάνε αντικείμενα μεταξύ τους, ψυχολογικός πόλεμος, φραστική επίθεση, πιάνονται στα χέρια.
Στην δική μου οικογένεια ευτυχώς όλα κυλάνε μια χαρά
Να τσακωθούν όλοι μεταξύ τους και να έχουν ένα άσχημο τέλος
Μια μορφή που μπορεί να πάρει η επιθετικότητα και η βία στην οικογένεια είναι οι τσακωμοί των γονιών, εάν έχουν χωρίσει κ.τ.λ
Οι γονείς να μαλώνουν μεταξύ τους και να υπάρχει επιθετικότητα μεταξύ τους και έτσι προέρχεται ο χωρισμός
---
Στην οικογένεια δεν υπάρχει επιθετικότητα, αλλιώς δεν θα λεγόταν και οικογένεια.
Μπορεί να έχει αρνητικές επιδράσεις στην οικογένεια π.χ χωρισμό, ή εξαφάνιση του παιδιού αν και εφόσον υπήρχε από το σπίτι.
Λεκτική, σωματική, σεξουαλική.
Μπορεί να δημιουργήσουν ψυχολογικά προβλήματα στα παιδιά.
Β) Ξύλο, βρισιές, σπάζοντας κάποια πράγματα, καταστρέφοντας κάτι
Β) Ξύλο μεταξύ των μαθητών και απειλές.
Β) Χειροδικίες, εξυβρίσεις
Β) Τα παιδιά «παίζουν» ξύλο, βρίζονται αναμεταξύ τους, ψυχολογικός πόλεμος μεταξύ των παιδιών
Β) Άσχημες μορφές
Β) ---
Οι σωματικά δυνατότεροι ασκούν βία σε μικρότερους
Β) Ακραίες, βίαιες
Να ειπωθούν μεγάλα λόγια και να βρίσουν και αν είναι μπορεί να χειροδικήσουν, που τώρα πολλοί δεν το κάνουν
Β) Να μαλώνουν μαθητές, να σπάνε πράγματα.
Β) Στο σχολείο μπορεί να υπάρχει και ξυλοδαρμός και απειλές και πολλά άλλα
Β) Μπορεί να υπάρχει ατύχημα σοβαρό ή ελαφρό και αυτό θα έχει επιπτώσεις στον μαθητή
Β) Μπορεί το παιδί από την πολύ επιθετικότητα και βία να χτυπήσει άσχημα έναν μαθητή ή καθηγητή
Β) Ξυλοδαρμοί
Β) Σωματική
ΣΤ. Να περιγράψεις περιπτώσεις που εσύ ο/η ίδιος/α έδρασες επιθετικά ή βίαια
Α) Στην οικογένεια ΚΟΡΙΤΣΙΑ
Α) Έχω μάθει να συγκρατώ τα νεύρα μου και να σέβομαι την οικογένεια μου
Α) Δεν έδρασα ποτέ επιθετικά
Α) Ψιλοτσακώθηκα με τον αδελφό μου, ανταλλάξαμε λόγια υπό την επήρεια των νεύρων μας.
Α) Ποτέ δεν έχω δράσει επιθετικά ή βίαια
Α) ------
Α) Ποτέ δεν θα τολμούσα με βία ή με επιθετικότητα να λύσω κάποια προβλήματα με την οικογένεια μου, παρά μόνο με συζήτηση.
Α) Δεν έχει συμβεί ποτέ κάτι τέτοιο στην ζωή μου σε καμία περίπτωση.
Α) Μια φορά που μάλωνα με τους γονείς μου και τους φώναζα δυνατά για ανούσιο λόγο. Βέβαια το μετάνιωσα.
Α) Ποτέ δεν το έχω κάνει
Α) Έχω δράσει επιθετικά στην οικογένεια όταν μου λένε οι γονείς μου να κάνω κάτι με το ζόρι ενώ εγώ δεν το θέλω.
Α) Μια φορά που νευρίασα κατέβασα ότι γυαλικό που υπήρχε πάνω στο γραφείο της αδελφής μου
Β) Στο σχολείο.
Β) Μόνο να ασκήσω βία με λόγια και όχι σωματικά
Β) Χειροδίκησα και λεκτικά σε ένα άτομο
Β) ------
Β) Χτύπησα την πόρτα σε μια καθηγήτρια και της «ψήλωσα» τον τόνο της φωνής μουΑ) -----Β) Απάντηση νευρικά και απότομα σε μια καθηγήτρια γιατί είχα δίκιο και δεν μιλούσα τόσο καιρό
Β) Ούτε στο σχολείο έχω δράσει επιθετικά ή βίαια
Β) Μόνο με λεκτικό καβγά γιατί κατά την άποψη μου είναι ανώριμα και δεν έχουν μυαλό και δεν καταλαβαίνουν το λάθος τους και αναγκάζεσαι να το κάνεις αυτό
Β) Ούτε και στο σχολείο ποτέ δεν έχω δράσει επιθετικά ή βίαια
Β) Όταν σε μια σχολική εκδρομή κάποιες κοπέλες έδειραν κάποια άλλη χτυπώντας το κεφάλι της στον τοίχο. Στο σχολείο συνέχεια γίνονται τσακωμοί.
Β) Ποτέ δεν το έχω κάνει
Β) Δεν έχω δράσει ποτέ επιθετικά ή βίαια στο σχολείο!
Β) Μάλωνα με μια φίλη μου και της έδωσα ένα χαστούκι
Β) Δεν έδρασα ποτέ επιθετικά ή βίαια
ΑΓΟΡΙΑ
Α) Δεν το έχω κάνει.
Α) Με τους σκύλους αλλά μόνο επιθετικά. Δηλαδή με φωνές
Α) Δεν υπάρχει
Α) Επιθετικά μόνο με τα λόγια
Α) Ποτέ
Α) -----
Α) Ποτέ δεν έχω δράσει βίαια στους γονείς μου, μόνο κάποιες φορές που είμαι εκτός ελέγχου έχω δράσει επιθετικά
Α) Φραστική επίθεση στους γονείς, εντάσεις, νεύρα
Α) Ποτέ δεν έχω δράσει επιθετικά
Α) Πολύ συχνά δέρνω τον αδελφό μου γιατί με φέρνει στα όρια μου
Α) Εγώ ποτέ δεν έχω σηκώσει χέρι ούτε έχω βρίσει. Μόνο μια φορά έφυγα από το σπίτι
Β) Δεν το έχω κάνει
Β) Ποτέ
Β) Υπάρχουν κάποιες περιπτώσεις που θα δράσω μόνο λεκτικά και δεν θα χειροδικήσω στον άλλον, για κάποια διαφωνία που θα υπάρχει ανάμεσα μας
Β) Ποτέ
Β) -----
Β) Στο σχολείο δεν έχω δράσει βίαια. Επιθετικά πολλές φορές
Β) Έδρασα επιθετικά στο γυμνάσιο γιατί με κορόιδευε ένα παιδί πολύ άσχημα και δεν το ανεχόμουν άλλο, δεν άντεξα και τον έδειρα. Αλλά πιστεύω αν είχα το μυαλό που έχω σήμερα, δεν θα το έκανα!!!
Β) Μαλώματα με τους συμμαθητές μου, να πιαστούμε στα χέρια
Β) Έχω πλακωθεί με ένα παιδί, όχι επειδή το ήθελα, αλλά δεν άντεξα στις προκλήσεις
Β) Να βρίσω κάποιον και να κοροϊδέψω. Ποτέ δεν σήκωσα χέρι
Ζ. Να περιγράψεις περιπτώσεις που εσύ ο/η ίδιος/α υπήρξες θύμα επιθετικότητας ή βίας
Α) στην οικογένεια Β) στο σχολείο.
Α) Λεκτικά
Α) Στην οικογένεια υπήρχε μόνο επιθετικότητα λεκτικά, γιατί με την βία δεν λύνεις τα προβλήματα
Α) Στην οικογένεια δεν έχουμε τέτοιες καταστάσεις
Α) -----
Α) Δεν έχω υπάρξει θύμα επιθετικότητας ή βίας ούτε στην οικογένεια μου, ούτε στο σχολείοΑ
Α) Δεν υπήρξε ποτέ επιθετικότητα ή βία από την οικογένεια μου σε εμένα, όπως είπα μόνο με συζητήσεις λύνονται τα προβλήματα
Α) Δεν υπήρξα ποτέ θύμα επιθετικότητας, γιατί δεν είμαι παιδί που θα μπορούσα να δώσω αφορμή για κάτι τέτοιο. Δεν μου αρέσει και δεν θέλω να γίνει.
Α) Δεν έχω υπάρξει ποτέ θύμα επιθετικότητας.
Α) Δεν υπήρξα ποτέ στην οικογένεια μου θύμα επιθετικότητας ή βίας ούτε στο σχολείο υπήρξα ποτέ θύμα επιθετικότητας ή βίας.
Α) Δεν υπήρξα ποτέ θύμα επιθετικότητας ή βίας ούτε στο σχολείο ούτε στην οικογένεια
Α) Ποτέ δεν έχει συμβεί.
Α) Δεν έχω πέσει ποτέ.
Β)Στο σχολείο υπήρχε επιθετικότητα και βία, σωματικά και ψυχικά και πιστεύω πως ψυχικά θα μείνει
Β) Στο σχολείο μπήκα ανάμεσα σε δύο συμμαθήτριες μου για να τις χωρίσω και «άρπαξα» και εγώ μερικά άτσαλα χτυπήματα
Β) -----
Β) Στο σχολείο έχω δεχτεί επιθετικότητα αρκετές φορές επειδή έχω άλλη άποψη με μερικούς ή μερικές και βία ποτέ διότι μετά θα γινόταν ένα μπάχαλο.
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ
Οι παρακάτω προτάσεις εκφράζουν τις απόψεις αγοριών και κοριτσιών από το σχολείο μας,( Γ1, Γ2) για την βία και την επιθετικότητα. Απαντήθηκαν με την παρακάτω κλίμακα
( 1=συμφωνώ απόλυτα, 2=μάλλον συμφωνώ, 3=μάλλον διαφωνώ, 4=διαφωνώ απόλυτα)
Στην έρευνα συμμετείχαν οι καθηγητές Σακελλαρίου Μίλτος(συντονισμός -συζήτηση με τις τάξεις ), Βαμβακούση Κική (επεξεργασία απαντήσεων-δακτυλογράφηση), Γιάνναρη Αργυρώ (τεχνική υποστήριξη)
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΚΕΘΙ(ΚΕΝΤΡΟ ΕΡΕΥΝΩΝ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΙΣΟΤΗΤΑΣ)
1. Οι γυναίκες δέχονται περισσότερη βία και επιθετικότητα από τους άνδρες, γιατί είναι πιο αδύναμες, πιο ήσυχες
2. Βία είναι η άσκηση πίεσης στους άλλους
3. Το αντίθετο της επιθετικότητας είναι η πραότητα
4. Το αντίθετο της βίας είναι η ειρήνη
5. Οι γυναίκες μαθαίνουν από μικρή ηλικία να μην εκδηλώνουν την επιθετικότητα τους
6. Οι άνδρες εκφράζουν την επιθετικότητα σωματικά, ενώ οι γυναίκες λεκτικά
7. Οι άνδρες είναι πιο επιθετικοί από τις γυναίκες γιατί έχουν κάποια δύναμη και θέλουν να την επιδείξουν
8. Οι γυναίκες είναι πιο αδύναμες. Ετσι ο κάθε άνδρας θέλοντας να δείξει δυνατός ασκεί επάνω τους ψυχολογική ή σωματική βία
9. Οι άνδρες δέχονται και ασκούν περισσότεροι βία από τις γυναίκες σε όλες τις μορφές (λεκτική, σωματική, ψυχολογική)
10. Οι γυναίκες δέχονται περισσότερη βία ή επιθετικότητα από τους άνδρες
11. Οι άνδρες έχουν την επιθετικότατα μέσα τους
12. Οι γυναίκες είναι πλασμένες να έχουν υπομονή
13. Θα μου φανεί παράξενο, αν μια γυναίκα εκδηλώσει σωματική επιθετικότητα
14. Στο σχολείο μαλώνω κυρίως με τα λόγια, δεν χειροδικώ
15. Σε άλλα σχολεία μπορεί να εκδηλώνεται βία, όχι στο δικό μας
16. Πολλές φορές όταν μαλώνω με τους δικούς μου, έρχομαι στο σημείο να θέλω να χειροδικήσω
17. Στο σχολείο όταν είμαι θυμωμένος /η, σπάω αντικείμενα ή γράφω στους τοίχους
ΟΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ Η ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΤΟΥΣ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ:

ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΟΜΑΔΑ





ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΟΜΑΔΑ
ΜΑΘΗΤΕΣ-ΓΟΝΕΙΣ-ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΜΑΖΙ

Οι συναντήσεις της θεατρικής ομάδας
Είναι κάθε Κυριακή στις 8.00 μ.μ. στην αίθουσα του Α2 στο ΕΠΑΛ ΣΥΡΟΥ

ΣΑΣ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ!!!!

στην θεατρική ομάδα συμμετέχουν μαθητές και καθηγητές απο το σχολείο!!

ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΟΜΑΔΑ
μαθητές
ΚΑΒΟΥΡΙΔΟΥ ΝΙΚΗ
ΚΡΕΑΤΣΟΥΛΑ ΛΙΛΑ



ΝΑΣΣΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ
ΔΟΥΚΑΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ



ΖΑΧΑΡΙΟΥ ΠΑΡΙΣ
ΣΙΓΑΛΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ
ΑΕΡΑΚΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

ΖΕΡΒΟΥ ΜΑΡΙΑ
ΝΟΜΙΚΟΣ ΚΑΡΟΛΟΣ
ΦΡΑΓΚΟΓΙΑΝΝΗ ΗΛΕΚΤΡΑ
καθηγητές-γονείς
ΖΕΡΒΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
ΓΙΑΝΝΑΡΗ ΑΡΓΥΡΩ
ΚΑΛΕΤΖΙΟΥ ΜΙΝΑ

ΒΑΜΒΑΚΟΥΣΗ ΚΙΚΗ
ΝΤΟΥΡΜΑ ΚΑΤΕΡΙΝΑ

ΡΗΓΟΥΤΣΟΣ ΦΡΑΓΚΙΣΚΟΣ
ΦΡΑΓΚΟΓΙΑΝΝΗ ΜΑΡΙΑ


ΦΡΑΓΚΟΓΙΑΝΝΗ ΕΛΣΑ
ΠΛΑΚΙΔΑ ΤΙΝΑ

ΕΜΨΥΧΩΤΗΣ: ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟΥ ΜΙΛΤΟΣ

e-mail: syroscommunity@gmail.com

e-mail: syroscommunity@gmail.com
e-mail: syroscommunity@gmail.com