Κυριακή 21 Δεκεμβρίου 2008

ΦΤΙΑΧΝΩΝΤΑΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΦΥΤΕΥΕ ΔΕΝΔΡΑ-ΤΟ ΟΥΡΑΝΙΟ ΤΟΞΟ- ΕΛΕΝΗ ΝΑ ΣIΓΟΥΡΕΥΤΕΙΣ

Ο άνθρωπος που φύτευε δένδρα

Τα δένδρα απλώνουν τις ρίζες τους βαθιά μέσα στο ζεστό χώμα . Κάτω από τα δένδρα κάθεται η σκιά τους, φιλοξενεί πουλιά και ανθρώπους ,κόβει τη μανία του ήλιου. Μερικά βουνά κουβαλούν στη ράχη τους δάση ολόκληρα , το πράσινο τους κατηφορίζει στις πλαγιές σαν καταρράχτης.
Κάποτε έρχονται φωτιές, καταστροφές μεγάλες παίρνουν μαζί τους δάση , οι άνθρωποι συνηθίζουν να τα κόβουν για να φτιάχνουν αντικείμενα, χαρτί κι ό,τι άλλο, και μένουν τα βουνά γυμνά γεμάτα πέτρες κι άγρια χόρτα.
Οι άνθρωποι τότε φεύγουν απ’τα βουνά, πάνε αλλού να ζήσουν. Όλοι; Όχι όλοι!!
Όταν ήμουν 15 χρονών είχα ανέβει στα βουνά , να τα γνωρίσω, ένας μικρό οδοιπόρος με αφετηρία το χωριό του παππού.
Περπατούσα και περπατούσα και το μόνο που έβλεπα γύρο μου ήταν πέτρες και ξερά αγριόχορτα . Το τοπίο ήταν γυμνό δίχως βλάστηση. Πριν κάποια χρόνια είχε πιάσει φωτιά και το δάσος το κατάπιαν οι φωτιές, όπως μου’χε διηγηθεί ο παππούς.
Ένα χωρίο εγκατελειμένο έδειχνε πως κάποτε ζούσαν άνθρωποι εκεί. Είχαν φύγει όλοι μετά την καταστροφή. Εκτός από ένα βοσκό που τον συνάντησα ήρεμο με τα πρόβατά του. Είχε μαζί του ένα σακούλι βελανίδια και κάθε τόσο , ‘άνοιγε μια τρύπα και φύτευε ένα βελανίδι.
- Είναι τώρα τρία χρόνια που φυτεύω βελανίδια , είπε. Μας κάνουν 100.000 χιλιάδες μέχρι σήμερα. Από αυτά έχουν βλαστήσει 20.000 χιλιάδες Από τούτα τα 20.000 χιλιάδες βλαστάρια , μόνο τα 10.000 χιλιάδες θα γίνουν δένδρα Οι ρίζες τους θα βαστάνε το χώμα όταν βρέχει .οι πηγές θα ξαναβγάλουν νερά , οι διαβάτες θα βρίσκουν σκιά να ξαποστάσουν.
Είχα μείνει άφωνος με την επιμονή αυτού του ανθρώπου. Χωρίσαμε μ’ένα ζεστό :
- Γεια . . .
- Καλό δρόμο
Πέρασαν χρόνια . Στον κόσμο ξέσπασαν πόλεμοι, υπήρχαν φήμες πολέμων, ανεργία ,ανέχεια , δυσπραγία. Η ζωή μου κύλησε μέσα από τον αγώνα να καταφέρω να επιβιώσω να πετύχω στην προσωπική μου ζωή , να βρω δουλεία , να είμαι καλά με τους ανθρώπους που είναι γύρω μου.
Ωστόσο η σκέψη μου γύριζε συχνά σε κείνο τον παράξενο άνθρωπο στο βουνό που φύτευε δένδρα.
Κάποτε αποφάσισα να ξανανέβω στα βουνά , εκεί που’χα συναντήσει πριν πολλα΄χρόνια τον βοσκό . . .

Μικρές ομάδες

Μετά από 30 χρόνια ο οδοιπόρος ανέβηκα ξανά στο βουνό. . .φτιάξε τη συνέχεια της ιστορίας. Τι συνάντησε, πως βρήκε το βουνό, τι σκέφτηκα και πως αισθάνθηκε. . . 14/11/08

Ο κ. Κώστας μετά από 30 χρόνια πήγε ξανά στο δάσος και η εικόνα που αντίκρυσε ήταν ένα δάσος και η εικόνα που αντίκρυσε ήταν ένα δάσος γεμάτο πεύκα και βελανιδιές. Ο κ. Κώστας έψαχνε την καλύβα την οποία είχε φιλοξενηθεί από έναν πολύ καλό παππού. Την καλύβα την βρήκε τον παππού όχι. Μπήκε μέσα στην καλύβα και αντίκρισε ένα σημείωμα το οποίο έλεγε «Ποτέ μην σταματάς να ελπίζεις και να κάνεις τα πάντα για ένα καλύτερο μέλλον».


Πιστικάλης Δημήτρης
Παπαδάκης Ηλίας
Παρπουτζίδης Χρήστος
Πελεκάνου Βασιλική



Μετά από 30 χρόνια ο γέρος είχε πεθάνει. Η καλύβα είχε γκρεμίσει αλλά το δάσος είχε δημιουργηθεί ξανά και δεν υπήρχε αυτό το καρβουνιασμένο τοπίο που σου έκοβε την ανάσα. Ο Κώστας ένιωσε χαρά και ανακούφιση.


Παπαμακάριος Μάνος
Ξανθομάλλης Αθηνόδωρος
Πιταούλης Νικόλαος
Περρής Γιάννης
Α3

Υστερα από 30 χρόνια ο κύριος Κώστας γύρισε στον τόπο όπου ζούσε κάποτε ο παππούς. Είχε πληροφορηθει ότι ο παππούς είχε φύγει από την ζωή. Όταν τελικά κατεύθασε στο παλιό σπίτι του παππού είδε κάτι που τον συνάρπασε. Σχεδόν το 60% του βουνού είχε γεμίσει από δέντρα και φυτά. Ηταν φανταστικό γιατί περίμενε να δεί κάτι διαφορετικό. Δηλαδή δυσάρεστο. Όταν τελικά μπήκε μέσα στο σπιτάκι του παππού θυμήθηκε τις αναμνήσεις που του είχε αφήσει αφήσει η ζωή τότε. Τον πήραν τα κλάματα αλλά δεν δίστασε να μείνει στο σπίτι αυτό. Εκανε μάλιστα και οικογένεια. Δυό παιδιά και μάλιστα τρία εγγόνια.
Όταν ο κύριος Κώστας ή μάλλον ο γερο-Κώστας έγινε παππούλης πήγε και είπε στα παιδιά του να προσέχουν και να αγαπήσουν αυτό το μέρος γιατί αυτό το μέρος είναι παραδεισένιο.
Γιάννης Ρούσσος, Αντώνης Πελέκης, Πιπέρης Παντελής Α3


Μετά από 30 χρόνια….. Ο Κωστάκης είχε μεγαλώσει και είχε κάνει οικογένεια. Δεν ξεχνούσε όμως ποτέ εκείνο το περιστατικό με τον γέροντα. Ετσι ξεκίνησε να πάει σε εκείνο το μέρος νοιώθοντας περίεργα συναισθήματα. Εκείνο το μονοπάτι τον οδήγησε σε ένα δάσος με τόσα πολλά δέντρα που το μάτι του ανθρώπου δεν φτάνει για να τελειώσει. Στο βάθος διέκρινε την καλύβα που με τα χρόνια είχε μισογκρεμιστέι. Τα συναισθήματα ήταν πολλά. Ο γέρος είχε πεθάνει αλλά το πνεύμα του δεν έπαυε να περιφέρεται μέσα στο δάσος που είχε φτιάξει ο ίδιος.


Πρίντεζη Δήμητρα Ονάσογλου Τάσος
Πλυτά Μίνα Ρήγας Νικόλαος Α3

Μετά από 30 χρόνια μεγάλος πια ο Κώστας και γεμάτος περιέργεια να δει τι είχε γίνει το καμένο δάσος, ξεκίνησε να πάει να το επισκεφτεί. Με μεγάλη έκπληξη είδε το δάσος γεμάτο με πανύψηλα πεύκα και άλλα αγριόδεντρα να έχουν κατακλείσει την περιοχή. Καθώς εξερευνούσε το δάσος, είδε δίπλα στην καλύβα μια ταφόπλακα που είχε γραμμένο το όνομα του παππού. Από την μία στεναχωρήθηκε για την απώλεια του, αλλά από την άλλη χάρηκε γιατί ο παππούς είχε καταφέρει να φυτέψει τα δέντρα.

Ξαγοράρης Μανώλης Παραβάλου Φανή
Νομικός Παναγιώτης Πελέκη Χριστίνα Α3


Τρίτη, 17 Φεβρουάριος 2009

ΤΟ ΟΥΡΑΝΙΟ ΤΟΞΟ

Μια παρέα από μικρά ψάρια, τριγυρνάνε στα βαθιά νερά. Όλα τους λαμπυρίζουν έχοντας ένα χρυσό λέπι, που τους πρόσφερε το Ουράνιο Τόξο, το μικρό χρυσόψαρο, σαν δείγμα της φιλίας τους.Μια μέρα ένα μικρό ψαράκι, ένας ξένος, τους πλησίασε.-Με λένε Διαφορετικό, τους λέει…. ΄Εχασα τη φαμίλια μου και δεν ξέρω που να πάω.-Μπορώ να μείνω μαζί σας;-Όχι, δεν υπάρχει χώρος για σένα, του απαντά ξερά ο Φοβητσιάρης, ένα από τα μικρά ψαράκια.Το Ουράνιο Τόξο, το χρυσόψαρο, δεν καταλαβαίνει γιατί δεν μπορεί ο Διαφορετικός να μείνει μαζί τους. Θα ήθελε να τον βοηθήσει….Αλλά δεν τολμά από φόβο, μη χάσει τους νέους του φίλους.Έτσι λοιπόν η παρέα των μικρών ψαριών φεύγει, αφήνοντας τον μικρό άγνωστο, μόνο και στεναχωρημένο στο μέσο του ωκεανού.Το Ουράνιο Τόξο σκέφτεται συχνά το Διαφορετικό…Θυμάται τότε που και ο ίδιος δεν είχε φίλους ..Ήταν όμως το πιο όμορφο ψάρι του ωκεανού μ’ όλα τα χρυσά του λέπια…. Ήταν όμως και ο πιο μόνος, γιατί δεν ήθελε να μοιραστεί τα χρυσά του λέπια..Το μικρό ψάρι ο Διαφορετικός, θα πρέπει να είναι στεναχωρημένο τώρα….Μια μέρα ένας τρομερός καρχαρίας, μεγάλος και επικίνδυνος άρχισε να τους γυροφέρνει. Ξαφνικά τους επιτίθεται σαν αστραπή. Τρομαγμένα τα ψαράκια, τρέχουν να κρυφτούν σε μια σπηλιά.Όλα εκτός από το Διαφορετικό που ήταν κάπου εκεί κοντά μόνος του….

Μοιραστείτε τα συναισθήματα, τις σκέψεις που σας ήρθαν μέσα από αυτή την ατέλειωτη ιστορία…Συνεχίστε την ιστορία με το μικρό ψαράκι που βρίσκεται σε κίνδυνο.

5/2/2009
Το ψαράκι αφού όλοι οι άλλοι κρύφτηκαν, έμεινε μόνο του στον ωκεανό μαζί με τον καρχαρία. Τότε το ψαράκι μίλησε στον καρχαρία και τον παρακάλεσε πολύ να μην τον πειράξει. Ο Διαφορετικός έγινε φίλος με τον καρχαρία και μαζί με αυτόν πήγαν να φοβίσουν τα άλλα τα ψάρια που νόμιζαν ότι ήταν ανώτεροι από τον Διαφορετικό, αλλά τώρα που ο Διαφορετικός είχε έναν φίλο ανώερο από αυτούς τα άλλα τα ψάρια φοβισμένα από τον καρχαρία έγιναν φίλοι και με τον Διαφορετικό και με τον καρχαρία.
Ζώρζος ΓιώργοςΚάιλας ΗλίαςΝάσσος Χρήστος

Μπορεί να μην προλάβαινε να κρυφτεί αλλά σαν διαφορετικό ψάρι που ήταν είχε και εκείνο μια μαγική δυνατότητα. Ήταν το ψάρι «άνεμος». Με γρήγορες κινήσεις κατάφερε να ξεφύγει από τον καρχαρία και να τον ακινητοποιήσει. Και έτσι ξεκίνησαν την συζήτηση :- Άφησέ με να έρθω να σε φάω, λέει ο καρχαρίας στον Διαφορετικό.- Μην προσπαθείς να φύγεις, εδώ θα μείνεις να συζητήσουμε. Θα κάνεις λίγο χρρρρ να σε ακούσω; Ε; φανταστικέ καρχαρία;- Χρρρ τώρα που το έκανα μπορώ να μείνω μαζί σου γιατί δεν έχω παρέα; Λέει στεναχωρημένος ο καρχαρίας.- Ναι κάτσε, όχι για μένα για την φουκαριάρα την μάνα σου που θα είναι στεναχωρημένη που θα είσαι μόνος σου. Απάντησε το ψαράκι στον καρχαρία.- Εντάξει θα κάνουμε φοβερή παρέα μαζί. Μίλησε μου για σένα… Γιατί σε λένε Διαφορετικό; Μήπως είμαι και εγώ διαφορετικός;- Βέβαια είσαι διαφορετικός. Και επειδή οι άλλοι δεν σε έχουν γνωρίσει γι αυτό σε φοβούνται, λέει το ψαράκι…-
Είμαι ο καρχαρίας και μόλις τελείωσα.
ΦραγκίσκαΓιώργοςΜύριαμΣοφία

Μια φορά ήταν ένα παιδί στο σχολείο μας όπου ήταν διαφορετικό από τα άλλα παιδιά, ήταν μαυριδερός γι αυτό ξεχώριζε από τα άλλα. Όλα τα παιδιά του φερόντουσαν λες και δεν ήταν άνθρωπος, τον κορόιδευαν συνέχεια και αυτός ένιωθε μόνος. Δεν κατάλαβε γιατί του φερόντουσαν έτσι ώσπου μια μέρα τον πλησίασε ένα αγόρι και άρχισαν σιγά σιγά να κάνουν παρέα. Αυτός χάρηκε και δεν το πίστευε. Το παιδί που τον πλησίασε κατάλαβε πως δεν κρίνουμε τον άλλον εξωτερικά αλλά γνωρίζοντας τον. Σιγά σιγά το παιδί αυτό έκανε παρέα και με άλλα παιδιά διότι άρχιζαν σιγά σιγά να τον γνωρίζουν. Και τότε σκέφτηκαν πως θα ένιωθαν αυτοί αν ήταν στην θέση του. Του ζήτησαν συγνώμη και κάνανε παρέα όλοι μαζί. Το κακό των παιδιών αυτή την εποχή είναι πως δεν προσπαθούν να γνωρίσουν τον άλλον και μετά να τον κρίνουν, αλλά βλέπουν εξωτερικά τον άλλον… Πρέπει λοιπόν να έρθουμε κοντά με τον άλλον και να μην τον κρίνουμε εξωτερικά…Τέλος
Άννα

Ο καρχαρίας πλησίαζε όλο και πιο πολύ προς το μέρος του μικρού ψαριού. Το Ουράνιο τόξο κατάφερε να ξεπεράσει την δειλία του και πήγε με κίνδυνο της ζωής του να σώσει το μικρό Διαφορετικό. Καθώς πλησίαζε στον καρχαρία το Ουράνιο τόξο, μια λαμπερή ηλιαχτίδα, έκανε αντανάκλαση πάνω στο χρυσόψαρο (ουράνιο τόξο) και μ΄αυτήν την μικρή προσπάθεια το ουράνιο τόξο κατάφερε να τυφλώσει τον καρχαρία και να σώσει τον μικρό Διαφορετικό. Στο εντωμεταξύ τα υπόλοιπα ψάρια στην αρχή χλεύασαν το ουράνιο τόξο αλλά μετά του φέρθηκαν σαν να ήταν ήρωας. Το Ουράνιο τόξο πήρε τον μικρό Διαφορετικό, γύρισε την πλάτη του στην παρέα του, δείχνοντάς τους ότι ο φόβος δεν είναι αυτό που κρατάει μια παρέα ενωμένη αλλά η αποδοχή της διαφορετικότητας κι ο σεβασμός προς τον οποιοδήποτε μικρό διαφορετικό!!
Μπουντούρη ΜαρίαΚαβουρίδη ΝίκηΚωνσταντινίδου Ιωάννα

Το Ουράνιο τόξο πήγε να σώσει τον Διαφορετικό τραβώντας τον στην σπηλιά. Μετά από λίγο έφυγε ο καρχαρίας βλέποντας ότι δεν μπορούσε να φάει κανένα ψαράκι. Τα άλλα ψάρια θεώρησαν σωστή την πράξη ου ουράνιου τόξου και ακολουθώντας το παράδειγμα του τον ενέταξαν στην παρέα τους χωρίς κανένα αντάλλαγμα. Με τον καιρό γίνανε οι καλύτεροι φίλοι. Τους βοήθησε πολλές φορές ο Διαφορετικός σε κινδύνους γι αυτό και ποτέ δεν μετάνιωσαν την στιγμή που τον πήραν στην παρέα τους.Ποτέ μην απαρνιέσαι κανέναν προτού τον γνωρίσεις. Μπορεί να γίνεται και οι καλύτεροι φίλοι.

Περρής ΙωάννηςΟνάσογλου Αναστάσιος

Ο Διαφορετικός παρατήρησε καλά τον καρχαρία και κατάλαβε ότι τον γνώριζε από παλιά. Του εξήγησε ότι τα ψάρια που κυνηγούσε ήταν γνωστοί του και τον παρακάλεσε να μην τους κάνει κακό. Από εκείνη την μέρα ο Διαφορετικός εντάχθηκε στην παρέα και των άλλων ψαριών. Το Ουράνιο τόξο αφού είχε μετανιώσει για τον τρόπο που φέρθηκαν στον Διαφορετικό του χάρισε κι εκείνου ένα λέπι για να λαμπυρίζει κι αυτός. Και έζησαν αυτοί καλά και εμείς καλύτερα.
Ξαγοράρης ΜανώληςΝομικός Παναγιώτης

Καθώς αντίκρισε μπροστά στα μάτια του τον Διαφορετικό απέναντι από τον καρχαρία γεννήθηκε μέσα του το συναίσθημα του φόβου, μην τυχόν τον σκοτώσει και έτσι πήρε την παρέα του και το Ουράνιο τόξο και τον έσωσαν.
Πλυτά Μίνα Πελεκάνου Βασιλική Πρίντεζη Δήμητρα

Έτσι όπως πήγαινε ο καρχαρίας να φάει τα άλλα ψαράκια, μπήκε στην μέση ο Διαφορετικός λέγοντας του να σταματήσει και να φάει εκείνον. Μόλις άκουσαν τα λόγια του Διαφορετικού τα άλλα ψαράκια έγιναν όλα μια γροθιά και νίκησαν τον καρχαρία. ΄Ετσι και ο Διαφορετικός μπήκε στην παρέα. Γι αυτό αν είμαστε όλοι ενωμένοι θα μπορούσαμε να νικήσουμε κάθε δυσκολία στην ζωή μας.
Πιτσικάλης Δημήτρης Παπαδάκης Ηλίας Παρπουτζίδης Χρήστος

Το χρυσόψαρο κατάφερε να ενταχθεί στην παρέα δίνοντας ένα χρυσό λέπι στα άλλα ψαράκια. Ο Διαφορετικός που δέχεται την επίθεση από τον καρχαρία δεν αντιλήφθηκε την απειλή και δεν κατάφερε να τον βοηθήσει και να αποφύγει το μοιραίο συμβάν.
Παπαμακάριος Μάνος Πιπέρης Παντελής Παπαδάτος Σπύρος

Ο ΣΥΝΤΟΜΟΣ ΚΑΙ Ο ΜΑΚΡΥΣ ΔΡΟΜΟΣ

«Μία φορά και ένα καιρό ήταν ένα κορίτσι που το έλεγαν ‘ Ελένη να Σιγουρευτείς’....Μία μέρα εκεί που περπατούσε, βρήκε ένα παπουτσάκι τόσο δα. Αναρωτήθηκε τίνος ήταν .Το ‘ βαλε στην τσέπη της και τότε άκουσε ένα θόρυβο πίσω της..τικ-τακ....Γυρίζει και τι να δει; Ένας νάνος που κούτσαινε γιατί φορούσε ένα παπούτσι. Του λέει λοιπόν:-Μήπως είναι δικό σου το παπούτσι;-Ναι απάντησε ο νάνος και άρχισε να χορεύει γύρω από μία βελανιδιά. Τότε της είπε να πάει μαζί του στη χώρα των νάνων και ο βασιλιάς του θα της έδινε για ανταμοιβή , ότι ζητούσε.-Υπάρχει ένας ΣΥΝΤΟΜΟΣ ΔΡΟΜΟΣ και ένας ΜΑΚΡΥΣ με πολλές ομορφιές....-Πως θα ξέρω ,είπε η Ελένη ποιο δρόμο να πάρω; Ο σύντομος ή ο μακρύς και ωραίος είναι ο καλύτερος;Ο νάνος χοροπήδησε και επανέλαβε πολλές φορές.-Ο ένας είναι μακρύς και όμορφος, ο άλλος σύντομος.Η Ελένη αφού ρώτησε και ξαναρώτησε και πάντοτε έπαιρνε την ίδια απάντηση, θύμωσε .-Τότε πες μου πώς θα σιγουρευτώ ποιος θα μου αρέσει;Ο νάνος πήδηξε και προσγειώθηκε σ’ ένα λουλούδι λέγοντας:-Στη χώρα των νάνων πηγαίνει κάποιος από τους δύο δρόμους.Τότε φύσηξε δυνατός αέρας και σκόρπισε το λουλούδι και τον νάνο στους πέντε ανέμους και έτσι η Ελένη ..……………………………………………………………………

Μετά από 5 χρόνια η Ελένη έγραψε ένα γράμμα στη μητέρα της και της ανέφερε το γεγονός αυτό. Της έγραψε αν πήγε στη χώρα των νάνων ,αν πήρε το σωστό δρόμο καιΠοία η ανταμοιβή της από τον βασιλιά, αν πήρε τελικά κάποια ανταμοιβή.

ΑΓΑΠΗΤΗ ΜΑΝΑ : Πήρα τον δρόμο τον μακρύ για να πάω στην χώρα των νάνων, για να μου δώσει ο βασιλιάς τους ένα δώρο γιατί βοήθησα κάποιον νάνο που είχε χάσει το παπούτσι του. Και λέω να πάρω τον μακρύ το δρόμο που είναι και πιο όμορφος αλλά δεν ξέρω τι θα συναντήσω. Θα είναι μακρύς και όμορφος. Ετσι όπως μου είπε ο νάνος ή θα είναι μακρύς και γεμάτος παγίδες που πρέπει να περάσω για να φτάσω στην χώρα των νάνων. Μαμά πήρα τον μακρύ τον δρόμο και στην αρχή ήταν ένα παραμύθι. Ηταν λες και είσαι στον παράδεισο, αλλά προς το τέλος είχε πολλά εμπόδια. Τόσα πολλά όσα έχω περάσει και στην ζωή μου. Τα πέρασα με μεγάλη δεξιοτεχνία, δεν το έβαλα κάτω και έφτασα στην χώρα των νάνων. Βρήκα τον νάνο που είχα βοηθήσει και με πήγε στον βασιλιά και του είπα άμα μπορεί να με βοηθήσει και μου είπε ναι!!! Και του ζήτησα να με γυρίσει σε εσένα και έτσι όπως έγινε θα με γυρίσει σε εσένα γιατί σε αγαπώ πολύ μανούλα μου.Πολλά φιλιά
Η κόρη σουΕλένηΓιάννης Β.

Αγαπητή μητέρα,Πέρασαν πέντε χρόνια από τότε που έχεις να με δεις, ξέρω έχεις ανησυχήσει αλλά όταν μάθεις τι έγινε όλον αυτό τον καιρό, σίγουρα θα καταλάβεις ότι άξιζε τον κόπο.Περπατώντας στο δάσος εκείνη την ημέρα που έφυγα για να πάω στη γιαγιά συνάντησα ένα νάνο (όσο παράξενο και να σας φαίνεται, ναι υπάρχουν), ο οποίος είχε χάσει το ένα του παπούτσι το οποίο το είχα βρει εγώ, του το έδωσα και απ την χαρά του μου είπε αν θέλω να πάω στην χώρα των νάνων και ο βασιλιάς τους θα μου έδινε ένα δώρο λόγω της καλής πράξης που έκανα στον μικρό τους νάνο. Όμως μέσα σ΄όλα αυτά τα καλά υπήρξε και ένα δίλλημα, να πάρω τον σύντομο δρόμο που οδηγούσε κατευθείαν στη χώρα ή τον μακρύ δρόμο. Φυσικά δεν μου είπε τι να κάνω και εξαφανίστηκε πριν ακόμα το καταλάβω. Φεύγοντας όμως έπεσε ένα χαρτί από τον σκούφο του που έλεγε : για να πετύχεις αυτό που θές πρέπει να έχεις υπομονή. Διάλεξα τον σύντομο δρόμο αλλά καθώς προχωρούσα τα λόγια του χαρτιού στριφογύριζαν στο μυαλό μου και ξαφνικά γύρισα πίσω, αποφασισμένη να πάρω τον μακρύ δρόμο χωρίς να με νοιάζει τι θα αντιμετωπίσω, αρκεί να πετύχω το στόχο μου.Επιτέλους έφτασα και είμαι καλά. Ο βασιλιάς όταν με είδε με κοίταξε περήφανος σαν να με ήξερε και μου είπε πως η ιστορία τελειώνει εδώ και ότι το δώρο μου ήταν να μάθω στη ζωή μου να έχω υπομονή και επιμονή και όλοι μου οι στόχοι θα πραγματοποιηθούν ανεξάρτητα από τις δυσκολίες που θα αντιμετωπίσω.Με αγάπη
Η κόρη σουΕλένη!
Αρμακόλα Ειρήνη Βογιατζή Νικολέττα Βασσάλου Εύη Δαλεζίου Γεωργία
14/11/2008

Η μικρή Ελένη έστειλε γράμμα στη μαμά της για να της πει πως πήγε από τον μεγάλο δρόμο για να βρεθεί στην χώρα των νάνων. Μόλις έφτασε στην χώρα των νάνων είδε το νανάκι που είχε συναντήσει στο δάσος και τον ρώτησε που είναι ο βασιλιάς του. Εκείνος μόλις την είδε έμεινε έκπληκτος. Την πήγε στο βασιλιά του. Ο βασιλιάς την καλοδέχτηκε επειδή βρήκε το παπούτσι του νάνου και την ρώτησε τι θέλει για αντάλλαγμα. Η μικρή Ελένη μόλις άκουσε από το βασιλιά τι θέλει πήρε τον λόγο και τον ρώτησε πια ήταν η διαφορά από τον μεγάλο δρόμο και τον μικρό. Ο βασιλιάς της απάντησε πως στον γρήγορο δρόμο θα συναντούσε κακά ξωτικά τα οποία ήταν εχθροί των νάνων και μπορεί να της κάνανε κακό, κρατώντας την αιχμάλωτη. Ο βασιλιάς την κράτησε στο παλάτι του για πάντα και έφερε κοντά της όλη της την οικογένεια. Και έτσι ζήσαν αυτοί καλά και εμείς καλύτερα!!!
Σωτήρης, Δημήτρης, Βερονίκη

Η Ελένη να σιγουρευτείς ακολούθησε το γρηγορότερο δρόμο, έφτασε στο βασιλιά και του ζήτησε μια και μόνο χάρη, να επιστρέψει ξανά κοντά στη μάνα της.
Βασιλειάδης, Γαβιώτης, Γεράρδης


Αγαπητή μαμά,
Πριν 5 χρόνια στο δάσος συνάντησα έναν νάνο που είχε χάσει το παπούτσι του και για καλή του τύχη το είχα βρεί εγώ. Τότε του έδωσα πίσω και για να με ευχαριστήσει με προσκάλεσε να πάω στην χώρα των νάνων και ότι θελήσω να μου το δώσει ο βασιλιάς τους. Επίσης μου είπε ότι υπάρχουν δύο δρόμοι, ο κοντός ο γρήγορος και ο μακρύς ο όμορφος. Τον ρώτησα ποιος είναι ο καλυτερος και εκείνος μου απάντησε πως είναι επιλογή δική μου ποιόν δρόμο θα διαλέξω. Πήρα τον δρόμο τον μακρύ τον όμορφο επειδή ήμουν σίγουρη πως θα συναντούσα ωραία και φανταστικά πράγματα. Οντως συνάντησα τα καλύτερα που περίμενα πως θα μου τύχουν σ αυτόν τον δρόμο. Μόλις βρέθηκα στην χώρα των νάνων εντυπωσιάστηκα και πίστευα ότι όλα είναι ψεύτικο όνειρο. Αμέσως έτρεξα να βρω τον νάνο και να τον ευχαριστήσω για όλα όσα μου είπε. Μετά πήγα και συνάντησα τον βασιλιά των νάνων και του ζήτησα να ζήσω την υπόλοιπη ζωή μου σ αυτή την χώρα.
Δαλμυράς Xριστόφορος, Βλαχογιάννης Βασίλης

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ

Τρίτη, 10 Φεβρουάριος 2009

ΝΕΡΟ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΟΣ

Η περιβαλλοντική ομάδα του σχολείου, με συντονίστριες καθηγήτριες την κ. Καλέτσιου Μίνα και την κ. Γρηγοριάδου Σοφία φέτος έχει επιλέξει σαν θέμα το νερό και τις πολλές του ιδιότητες. Τα μέλη της περιβαλλοντικής ομάδας έχουν ξεκινήσει ένα "υγρό" ταξίδι που θα τους οδηγήσει στο τέλος στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης του Παρανεστίου στην Μακεδονία.
Τα μέλη της ομάδας !
Ρούσσου Μάρω
Τζαβέα Μαρικαίτη
Χαλαβαζή Ευτυχία
Παλαιολόγου Φραγκίσκα
Αραγιάννη Ελένη
Βελούδιος Γιάννης
Τρέινερ Κάρλα
Δασκαλάκης Θοδωρής
Δούκας Βαγγέλης
Βαμβακάρης Ιάκωβος
Φρέρης Ιωσήφ
Σφακιανάκης Γιώργος
Φραγκιάς Μιχάλης
Ρούσσος Ιωσήφ
Ξανθάκης Γιάννης
Δαλέζιος Μάρκος
Σάντρι Σίνα
Λίν Κώστας
Μουστάκας Σπύρος
Μαρίνος Τζίμης

ομάδα ΟΗΕ : http://docs.google.com/Presentation?docid=dcs4nspr_1cmwrskgt&hl=en
ΝΕΡΟ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ :http://docs.google.com/fileview?id=F.c01de75d-14dc-48ad-8060-18b8e309f95e
TO ΝΕΡΟ: http://docs.google.com/Doc?id=dcs4nspr_24ddxhffcs
BENETIA:http://docs.google.com/Doc?id=dcs4nspr_25hfpn2ssf&hl=en
ΝΕΡΟ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ :http://docs.google.com/Presentation?id=dcs4nspr_95vq76hkhn
Σύνδεσμοι σε αυτήν την ανάρτηση

ΝΕΡΟ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΟΣ:http://www.mediafire.com/?sharekey=f3e00876d107787b6e7203eb87368129840c4425b0ad9006b8eada0a1ae8665a

τα προβλήματα ενός εφήβου

Προβλήματα στο σπίτι :
Οι γονείς δεν μας αφήνουν να έχουμε γνώμη
Μας αντιμετωπίζουν όπως τους αντιμετώπιζαν οι δικοί τους γονείς
Δεν καταλαβαίνουν ότι έχουν αλλάξει οι εποχές
Δεν παραδέχονται τα λάθη τους
Καμιά φορά γίνονται παράλογοι και εκνευριστικοί
Μεταφέρουν την κούραση και το άγχος μιας ολόκληρης μέρας στο σπίτι, με αποτέλεσμα να υπάρχουν πιο εύκολα συγκρούσεις και στο τέλος ξεσπάνε πάνω μας
Δεν μπαίνουν καν στον κόπο να ακούσουν τα προβληματά μας και πολλές φορές μας χτυπούν
Λείπουν πολλές ώρες από το σπίτι

Προβλήματα στο σχολείο :
Πολλές ώρες
Είμαστε καθηλωμένοι σε μια καρέκλα χωρίς να κάνουμε ουσιαστικά τίποτα
Πολλά βαρετά μαθήματα
Πολλοί καθηγητές αντιμετωπίζουν τα παιδιά του ΕΠΑΛ σαν να έχουν νοητική στέρηση
Οι εξετάσεις στο τέλος είναι πολύ αγχωτικές για τους μαθητές και δεν έχουν κανένα εκπαιδευτικό νόημα
Απαίσιοι τρόποι μαθήματος
Ερωτες (Λίλα) Πολλές φορές δεν έχουμε προσωπική ζωή γιατί μας το απαγορεύουν οι γονείς

Προβλήματα στην παρέα :
Δεν μας στηρίζει η παρέα μας σε πολλά θέματα
Λίλα – Ιωάννα


Προβλήματα στο σπίτι/ σχολείο/ προσωπική ζωή

1) Δεν μπορούμε να κυκλοφορήσουμε με μηχανή χωρίς δίπλωμα
2) Οικονομικό πρόβλημα
3) Δεν έχουμε πολλές επιλογές για διασκέδαση
4) Εχουμε πολλά μαθήματα και δεν προλαβαίνουμε να κάνουμε κάποιες δραστηριότητες που μας αρέσουν
5) Το ωραριό μας είναι περιορισμένο και δεν διασκεδάζουμε όπως πραγματικά θέλουμε
6) Απαγορεύονται τα κινητά στο σχολείο
7) Δεν μπορούμε να μπαίνουμε στα club αν δεν είμαστε άνω των 17
8) Δεν έχουμε λεφτά να αγοράσουμε το μηχανάκι της αρεσκείας μας
9) Το σχολείο είναι πολύ νωρίς και δεν μπορούμε να ξυπνήσουμε
10) Τσακωνόμαστε με τους καθηγητές και τους συμμαθητές μας
11) Οι καθηγητές μας το παίζουν ανώτεροι
12) Τσακωνόμαστε συχνά με τους γονείς μας για θέματα διασκέδασης

Μαρία + Γιώργος + Ηρακλής


· Στο σπίτι με τους γονείς μου δεν μ αφήνουν να παίζω ώρες στον υπολογιστή
· Και να κάνω πρώτα τα μαθήματα, όχι δεν θα παίξω, σκέφτεσαι το παιχνίδι
· Να γυρνάω μέχρι τις 12:30 το βράδυ
· Εγω ακολουθώ το πρόγραμμα της οικογένειας
· Ποιος ακούει τους γονείς του σε όλα τα πράγματα
· Αλλοι οι τρόποι που φερόμαστε, άλλοι οι επιλογές τους για μας
· Εμείς θέλουμε άλλα , άλλα θέλουν οι γονείς μας
· Αλλοτε με συζήτηση , άλλοτε με συμβουλές και κήρυγμα
· Στο σχολείο ο χαμός του χαμού
· Βαριέμαι και αδιαφορετικές γνώμες
· Κάποιοι καθηγητές μας τη σπάνε
· Σκατά με τους έρωτες
· Το μηχανάκι πάω να το αλλάξω από το Γενάρη
· Μας σπάει τα νεύρα η …….
· Κάποιοι απ τις παρέες μου τη σπάνε
· Μου τη σπάει η προηγούμενη παρέα γιατί το παίζαν φίλοι ενώ από μέσα τους ήταν…………….

Μόδεστος
Χρήστος
Νίκος


Τα προβλήματα μας

Α) Στο σπίτι
· Υπάρχει υπερβολική πίεση και έλλειψη επικοινωνίας
· Δεν μας αφήνουν να κάνουμε τις επιλογές μας
· Πολλά εξωσχολικά μαθήματα

Β) Στις παρέες
· Υπάρχει πολύ κουτσομπολιό – κακία
· Έλλειψη κατανόησης
· «Ότι δίνεις παίρνεις» έχει ισχύ μικρότερη του 50%

Γ) Στο σχολείο
· Πολλές ώρες άχρηστων μαθημάτων
· Έλλειψη επικοινωνίας με τους καθηγητές
· Πλήρης αταξία στην «τάξη»
· Άσχημος τρόπος καθηγητών
· Υπερβολική πίεση
· Κρύες και αφιλόξενες τάξεις

· Οικονομικά
· Οικογενειακά
· Ανασφάλεια για το μέλλον
· Αισθηματικά
· Μας τη σπάει που τρέχουμε από φροντιστήριο σε φροντιστήριο
· Δεν είναι εύκολο να αντιμετωπίζεις το οτιδήποτε και πρέπει να παλεύεις πολύ σκληρά γι αυτό που θέλεις να πετύχεις

ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΜΑΣ

Τι μας έμαθαν οι γονείς μας .

Πολλές φορές στη ζωή μας τυχαίνει να ακούσουμε διάφορες συμβουλές, παραινέσεις, εντολές, απαγορεύσεις από τους μεγαλύτερους, συνηθέστερα από τους γονείς μας, τους παπούδες μας και τις γιαγιάδες μας ή τους δασκάλους μας.
Μεγαλώνοντας ως κορίτσια μάθαμε:
:1) να σέβομαι, να εκτιμώ, να καταλαβαίνω, να νοιάζομαι για τους άλλους, να αγαπάω, να βοηθάω, να ξέρω τι θέλω, να είμαι προσγειωμένη, να είμαι δυνατή (στη ζωή), να είμαι υπεύθυνη, να είμαι ειλικρινείς, να είμαι έντιμη, να πονάω για τους άλλους, να μην είμαι ρατσίστρια, να σέβομαι τη γνώμη του άλλου, να μην είμαι πιεστική, να μην κρίνων και να είμαι σωστή στις υποχρεώσεις μου (μπορεί να μην είμαι στο σχολείο αλλά δεν σημαίνει τίποτα αυτό)
2) να είμαι ευγενική, να σέβομαι τους άλλους, να είμαι ειλικρινείς, να νοιάζομαι, να βοηθάω, να είμαι καλός άνθρωπος, να ξέρω τι θέλω, να εκτιμώ, να είμαι υπεύθυνη, να είμαι συνεργάσιμη, να έχω υπομονή, να έχω όνειρα, να είμαι δίκαιη, να είμαι δυνατή για τα πάντα, να είμαι πιστή στις σχέσεις και τις φιλίες, να αγαπάω, να μην είμαι ρατσίστρια, να μην κρίνω χωρίς να ξέρω.
3) Να σέβομαι τον εαυτό μου πάνω απ’ όλα, να μην είμαι ρατσίστρια, να σέβομαι τους μεγαλύτερους, να μην εμπιστεύομαι τα μυστικά σε φίλους μου, να έχω στόχους, να μη δίνω δικαιώματα, να κάνεις ότι κάνεις χωρίς να σε παίρνουν χαμπάρι οι άλλοι, τα προσωπικά σου μην τα μοιράζεσαι, μη δίνεσαι στον άλλο.
4) Να σέβομαι τους άλλους, να μην είμαι διπρόσωπη, να μην εξαπατώ κανέναν, να μπορώ να στέκομαι σε ένα σύνολο, να μην ακούω τα σκληρά και άσχημα λόγια που πιθανών να λένε, να έρχομαι στην θέση του άλλου, να μην βγάζω μια γενική εικόνα για τον άλλον αφού δεν τον έχω γνωρίσει, να μπορώ να συμπαραστέκομαι στο άτομο που το έχει ανάγκη, να μην δίνω δικαιώματα και πάνω απ΄ όλα να σέβομαι τον εαυτό μου για να μπορώ να σεβαστώ και τους άλλους.
5) Να μιλάω σωστά στους μεγαλύτερους και να τους σέβομαι, να είμαι ευγενική στον συνάνθρωπο μου, να μπορώ να ανταπεξέλθω στις δυσκολίες της ζωής οι οποίες τώρα είναι πολλές. Μια κουβέντα της γιαγιάς η οποία μου έχει μείνει ήταν όταν μου είπε, μάθε να στέκεσαι στα πόδια σου και να μην πτοείσαι. Να προσέχω τις παρέες μου γιατί σήμερα η κοινωνία δεν είναι όπως ήταν παλιά. Έχει πολλά γυρίσματα και αν δεν προσέξεις τρως την μούρη σου. Είναι πολλά ακόμα αν όμως αρχίσω να γράφω δεν θα τελειώσω ποτέ.
6) Να σέβομαι τους μεγαλύτερους, να εκτιμώ αυτό που μου χαρίζουν, να μην παίρνω πράγματα που δεν μου ανήκουν, να ξέρω πως πρέπει να μιλήσω αναλόγως την περίσταση, να αγαπώ και να σέβομαι τον εαυτό μου, να προσφέρω βοήθεια σ’ αυτούς που την χρειάζονται, να πετυχαίνω τους στόχους μου, να γίνω καλός άνθρωπος, να μην πηγαίνω συχνά για καφέ ή βόλτα, να αγαπώ και να σέβομαι τους γονείς μου, να μην κατηγορώ τους άλλους, να μην ζηλεύω τον συνάνθρωπο μου, να μην λέω ψέματα, να μην κάνω κάτι που θα βλάψει τον άλλον, να αξιοποιώ σωστά τον χρόνο μου, να κρατάω καθαρό το περιβάλλον που μεγαλώνω, να μην μαλών με τα αδέλφια μου.
7) Να είμαι ευγενική, να συμπαραστέκομαι στα αγαπημένα μου πρόσωπα, να μην πληγώνω τα άτομα που αγαπώ, να σέβομαι τον κάθε άνθρωπο, να μην βρίζω, να μην αντιμιλάω σε μεγαλύτερα άτομα από εμένα, να ακούω την γνώμη των άλλων όταν βρίσκομαι σε μια παρέα, να είμαι ικανή να κρατήσω ένα σπίτι.
8) Να είμαι σωστή στην κοινωνία, να είμαι ευγενική, να είμαι κοινωνική, να μην είμαι επιπόλαιη, να συνεργάζομαι, να βοηθάω αυτούς που έχουν ανάγκη, να είμαι υπομονετική, να ακούω τους μεγαλύτερους.
9) Να είμαι ευγενική, να έχω σεβασμό απέναντι στους άλλους, να ακούω τις συμβουλές των γονιών μου, να είμαι καλός άνθρωπος, να είμαι κοινωνική, να μιλάω ωραία στους άλλους, να είμαι υπομονετική, να μην είμαι κακομαθημένη, να μην τα θέλω όλα δικά μου και να ικανοποιούμαι μ΄αυτά που μου προσφέρουν οι γονείς μου, να προσφέρω βοήθεια στους συνανθρώπους μου.
10) Να είμαι ευγενική, πρόθυμη, ειλικρινής, αξιόπιστη, συναισθηματική, χρήσιμη στην κοινωνία, ευέλικτη στα διάφορα προβλήματα, δυνατή να αντέξω τις δυσκολίες της ζωής, να μην είμαι κακομαθημένη, να μην είμαι σπάταλη, να μην είμαι ξιπασμένη, να είμαι μυαλωμένη, καλός άνθρωπος, να είμαι φιλάνθρωπη και φιλόζωη, συμπονετική και πάνω απ΄όλα να ξέρω να πατάω στα πόδια μου δηλαδή να μπορώ να είμαι ανεξάρτητη ακολουθώντας τα σωστά βήματα που μου δίνει το μυαλό μου. Επίσης ως κορίτσι έμαθα και συνεχίζω να μαθαίνω να μαγειρεύω και να συγυρίζω ένα σπίτι γιατί μεγαλώνοντας θα μου χρειαστεί για την δική μου οικογένεια. Έμαθα σε τι κόσμο ζω και αγωνίζομαι για να τον κάνω καλύτερο. Έμαθα ξένες γλώσσες για να μπορώ να επικοινωνώ με όλους. Έμαθα να μην νοιάζομαι μόνο για μένα αλλά και για τους άλλους είτε γνωστοί είτε άγνωστοι, να νοιάζομαι για το περιβάλλον και για τα ζώα. Για αυτά που μου έμαθαν οι γονείς μου είμαι περήφανη και πάντα θα τα πιστεύω.
11) Να είμαι ευγενική, να μην κρατάω κακία, να μην μισήσω, να μιλάω σωστά, να είμαι ειλικρινής και τα προβλήματα να τα αντιμετωπίζω με ψυχραιμία και σοβαρότητα. Να δίνω ότι παίρνω και κάτι παραπάνω. Να έχω κι εγώ την δική μου γνώμη. Να « αγαπώ» κι αυτόν που με «μισεί».
Μεγαλώνοντας ως αγόρια μάθαμε :
1) να είμαι καλός με όλους, να σέβομαι τους μεγαλύτερους, να μην μιλάω άσχημα, να μην είμαι εγωιστής, να προσέχω τις παρέες μου, να έχω την δικιά μου γνώμη για κάποια πράγματα, να μην με επηρεάζουν οι άλλοι.
2) Να νοιάζομαι για τους συνανθρώπους μου, να προσπαθώ να αποκτήσω κάτι που θέλω, να είμαι δίκαιος με τους άλλους, να είμαι καλός άνθρωπος όταν βγω στην κοινωνία, ότι ο θεσμός της οικογένειας είναι πολύ σημαντικός.
3) Ένα από τα πολλά πράγματα που έμαθα μεγαλώνοντας είναι να είμαι εντάξει στα καθήκοντα μου, να μεγαλώνω και να μην γυρνάω στο χθες να κοιτάω πάντα το αύριο. Ακόμα έμαθα να παίζω ποδόσφαιρο γιατί ουσιαστικά μεγάλωσα σε ένα γήπεδο και όχι στο σπίτι μου. Έμαθα να σέβομαι την φύση γιατί ο πατέρας μου είναι κυνηγός και να αγαπάω που είναι το πιο σημαντικό.
4) Να μην βρίζω, να μην τσακώνομαι χωρίς λόγο, να μην μπλέκω με κακές παρέες, να μην είμαι απείθαρχος, να ακολουθώ ένα πρόγραμμα, να κάνω αυτό που θέλω χωρίς να βλάπτω τους άλλους, να περνάω όσο καλύτερα γίνεται, να σέβομαι τους κανόνες, να σέβομαι τους μεγαλύτερους, να πιστεύω κάπου, να συνυπάρχω ειρηνικά με άλλους, να εκφράζομαι ελεύθερα, να απολαμβάνω τις απλές χαρές της ζωής, να αποβάλλω τους φόβους μου, να ταξιδεύω όσο πιο συχνά γίνεται, να γνωρίζω νέους ανθρώπους, να μην βαριέμαι.
5) Να είμαι καλός άνθρωπος, να είμαι ευγενικό παιδί, να μην είμαι κωλόπαιδο, να είμαι γενναίος, να προσέχω τους πάντες και τα πάντα, να αγαπάω αυτούς που με αγαπάνε, να είμαι καλός οικογενειάρχης, να είμαι ευαίσθητος.
6) Να σέβομαι τους μεγαλύτερους, να συγκρατώ τα νεύρα μου και να μην ξεσπάω σε ανθρώπους, να κρατάω τον λόγο μου και τα μυστικά των φίλων μου, να μην συμμετέχω σε τσακωμούς, να μην θέλω ότι θέλω.
7) Ότι είμαι πιο δυνατός, ότι οι άντρες κλαίνε, ότι είμαστε ίσοι με τις γυναίκες, ότι πρέπει να προστατεύω το……
Από τις παραπάνω εντολές/επιταγές απαραίτητες για να μεγαλώσει ένα παιδί είναι:
Κορίτσια
1) Την αγάπη, την ειλικρίνεια, τον σεβασμό, να μην είναι ρατσιστής, να μην κρίνει, να καταλαβαίνει, να είναι υπεύθυνο άτομο, να νοιάζεται για τους άλλους.
2) Χρειάζεται ένα παιδί για να μεγαλώσει τα παρακάτω:Ευγενικό, σεβασμός, ειλικρίνεια, βοηθά τους άλλους, δίκαιο, υπεύθυνο, αγάπη, καθόλου ρατσισμό, καλός άνθρωπος, συνεργάσιμο
3) Ο σεβασμός, η αυτοεκτίμηση, να δέχεται άτομα διαφορετικής φυλής, να μην εμπιστεύεται φίλους
4) Να σέβεται τον εαυτό του, να είναι ειλικρινείς, να σέβεται τους άλλους ανθρώπους.
5) Να μάθει να σέβεται και να είναι ευγενικός στο συνάνθρωπο σου.
6) Να αγαπά και να σέβεται τον εαυτό του, να σέβεται τους μεγαλύτερους και κυρίως τους γονείς, να μην ζηλεύει, να μην παίρνει κάτι που δεν του ανήκει, να μην λέει ψέματα.
7) Για να μεγαλώσει ένα παιδί πρέπει να σέβεται τον συνάνθρωπο του, να είναι ευγενικό, να μπορεί να συνεργάζεται μέσα σε μια ομάδα, να μην βρίζει και να μπορεί να καταλάβει ότι οι γονείς του θα είναι δίπλα του.
8) Πιστεύω ότι ένα παιδί πρέπει να έχει όλα τα παραπάνω για να μεγαλώσει σωστά.
9) Πιστεύω ότι οι πιο απαραίτητες εντολές για να μεγαλώσει ένα παιδί είναι να είναι ευγενικό, να έχει σεβασμό απέναντι στους άλλους, να ακούει τις συμβουλές των γονιών του, να μην είναι κακομαθημένο που θα τα θέλει όλα δικά του, αλλά πάνω απ’ όλα να είναι καλός άνθρωπος στην κοινωνία.
10) Ένα παιδί για να μεγαλώσει σωστά πρέπει να είναι σωστό απέναντι στην κοινωνία, να είναι ευγενικό, να συνεργάζεται, να βοηθάει αυτούς που το έχουν ανάγκη.
11) Να μιλάει σωστά (μαθαίνοντας από το σχολείο), να είναι ευγενικό, ειλικρινής, να συμβιβάζεται, να έχει την δική του γνώμη.
Αγόρια
1) Πρέπει να είναι δυνατό γιατί το περιμένει μια πολύ δύσκολη κοινωνία, να προσέχει σε αυτό που θα έχει δίπλα του, να έχει αγάπη και φροντίδα και σε όλα τα προβλήματα του να τα συζητάει με τους γονείς είναι ο καλύτερος τρόπος και φυσικά πάνω απ’ όλα υγεία……….
2) Να σέβεται τους μεγαλύτερους.
3) Εγώ τις θεωρώ όλες τις συμβουλές σωστές γιατί έτσι έμαθα να είναι αυτό που είμαι και πιστεύω πως αυτό θα το συνεχίσω στα παιδιά μου γιατί με την οικογένεια μου πέρασα και θα περάσω ακόμα καλύτερα.
4) Να σέβεται πρώτα τον εαυτό του, να σέβεται τους συνομηλίκους του, να σέβεται τον εαυτό του, να είναι πειθαρχημένο, να είναι σοβαρό, να προστατεύει την σωματική και ψυχική του υγεία, να γνωρίζει καινούργια άτομα, να αποκτά νέες εμπειρίες, να είναι έντιμος, να έχει αυτοσυγκράτηση.
5) Να αγαπάει, να είναι καλός και σωστός άνθρωπος.
6) Όλα τα παραπάνω είναι απαραίτητα για να μεγαλώσει ένα παιδί.
7) Πιστεύω πως όλες οι παραπάνω εντολές είναι απαραίτητες για να μεγαλώσει ένα παιδί.

Από όλες τις προτροπές- συμβουλές, ακολούθησα ως τώρα με ευχαρίστηση και χωρίς να διαμαρτυρηθώ,
Κορίτσια :
1) Να είμαι ευγενική, να είμαι ειλικρινής και τα προβλήματα να τα αντιμετωπίζω με ψυχραιμία. Να δίνω ότι παίρνω και κάτι παραπάνω, να έχω την δική μου γνώμη, να «αγαπώ» και αυτόν που με «μισεί».
2) Σχεδόν όλες…. Δεν διαμαρτυρήθηκα για τίποτα διότι ξέρω ότι δεν μου τα λένε για κακό αλλά για να γίνω καλύτερος άνθρωπος στην κοινωνία. Οι γονείς μου δεν ήταν ποτέ καταπιεστικοί μαζί μου και έτσι δεν με έκαναν να διαμαρτυρηθώ ποτέ και για τίποτα.
3) Αυτές που ακολούθησα έως τώρα με ευχαρίστηση είναι να είμαι ευγενική, να έχω σεβασμό απέναντι στους άλλους, να ακούω τις συμβουλές των γονιών μου, να είμαι καλός άνθρωπος, να μην είμαι κακομαθημένη, να μιλάω ωραία στους άλλους, να ικανοποιούμε με αυτά που μου προσφέρουν οι γονείς μου και να προσφέρω την βοήθεια μου στους συνανθρώπους μου.
4) Όταν ήμουν μικρή επειδή δεν ήξερα για κάποια πράγματα που μου έλεγαν οι γονείς μου να κάνω παραπονιόμουν. Τώρα τα δέχομαι όλα και προσπαθώ να είμαι όσο το δυνατόν καλύτερη (βέβαια έχω και τις αντιδράσεις μου σαν έφηβη αλλά είναι και αυτά στο πρόγραμμα).
5) Ακολούθησα με ευχαρίστηση το να είμαι ευγενική, να μην πληγώνω ανθρώπους που αγαπάω και να είμαι ικανή να κρατήσω ένα σπίτι.
6) Να αγαπώ τον εαυτό μου, να σέβομαι τους γονείς μου, να μην λέω ψέματα, να μην παίρνω κάτι που δεν μου ανήκει.
7) Προσπάθησα να τις πραγματοποιήσω όλες όσες μου έδωσαν και μέχρι τώρα τις έχω αποκτήσει και τις έχω κάνει δικές μου, είναι πλέον ιδιοκτησία μου και χαίρομαι γι αυτό, διότι αν δεν έπαιρνα τις σωστές συμβουλές από τους γονείς μου δεν θα ήμουν τώρα όπως είμαι.
8) Όλες
9) Να μην εμπιστεύομαι φίλους και να μην είμαι ρατσίστρια.
10) Να είμαι ευγενική, να έχω σεβασμό, να είμαι υπεύθυνο άτομο, να έχω όνειρα, να εκτιμώ τους άλλους, να αγαπώ τους άλλους, να είμαι δυνατή για τα πάντα, να είμαι ψύχραιμη, ειλικρινής, καλός άνθρωπος, να έχω υπομονή, να είμαι δίκαιη, πιστή στις σχέσεις και τις φιλίες, να ξέρω τι θέλω και να καταλαβαίνω τους άλλους.
11) Να νοιάζομαι για τους άλλους, να βοηθάω, να είμαι προσγειωμένη, να είμαι δυνατή, να είμαι υπεύθυνη, να είμαι έντιμη, να πονάω για τους άλλους, να μην είμαι ρατσίστρια, να σέβομαι την γνώμη του άλλου, να σέβομαι, να καταλαβαίνω.
Αγόρια :
1)Όλες αυτές ακολούθησα χωρίς καμία διαμαρτυρία για να γίνω ένα καλύτερο άτομο στην κοινωνία.
2) Να είμαι δίκαιος με τους άλλους, να νοιάζομαι για τους συνανθρώπους μου, ότι η οικογένεια είναι πολύ σημαντική, να είμαι καλός άνθρωπος όταν βγω στην κοινωνία
3) Να αγαπάω, να σέβομαι (όποιον με σέβεται), να παίζω μπάλα και να αγαπώ την φύση.
4) Να είμαι πειθαρχημένος, να κάνω αυτό που μου αρέσει, να περνάω όσο καλύτερα γίνεται, να γνωρίζω νέους ανθρώπους, να σέβομαι τον εαυτό μου και τους άλλους, να μην καταπιέζω τους άλλους, να βοηθώ τους συνανθρώπους μου.
5) Τις ακολουθώ όλες γιατί μου αρέσουν οι συμβουλές, γιατί μου τις έχουν δώσει ο ΠΑΠΠΟΥΣ ΜΟΥ ΚΑΙ Η ΓΙΑΓΙΑ ΜΟΥ. Και με έχουν κάνει καλό άνθρωπο.
6) Να κρατάω τον λόγο μου και τα μυστικά των φίλων μου.
7) Να είμαι δυνατός, ότι και οι άντρες κλαίνε και εμείς έχουμε μέσα μας ψυχή, είμαστε ίσοι με τις γυναίκες.
Κάποιες όμως συμβουλές αρχές καταπιέζουν το άτομο…
Κορίτσια :
1) Να συμβιβάζεται κάποιος με ένα άλλο άτομο
2) Το άτομο το καταπιέζουν οι συμβουλές που δεν αφήνουν στο παιδί να έχει ελευθερία. Να του λένε δεν θα κάνεις αυτό, δεν θα πας εκεί, δεν θα παίξεις με αυτούς, και διάφορες τέτοιες συμβουλές γονιών που κατά την γνώμη μου με αυτό τον τρόπο χάνουν τον έλεγχο
3) Πιστεύω ότι είναι ανάλογα το άτομο. Γιατί το κάθε άτομο έχει ξεχωριστό χαρακτήρα και τρόπο ζωής οπότε το κάθε άτομο ξέρει τι τον καταπιέζει και τι όχι.
4) Κάποια από αυτά που μας λένε οι γονείς μας είναι όντως καταπιέστηκα και ανυπόφορα για μας κάποιες φορές αλλά οι γονείς όσο και να μην το παραδεχόμαστε και να μην το πιστεύουμε κάτι παραπάνω ξέρουν και μας βάζουν «εμπόδια» για το καλό μας , γιατί ίσως αυτό που κάνουμε είναι σωστό για μας αλλά ίσως να μην είναι αποδεκτό από το κοινωνικό σύνολο.
5) Το άτομο το καταπιέζουν το να του λες συνέχεια τα ίδια πράγματα και να το βάζεις να κάνει κάτι με το ζόρι χωρίς εκείνο να θέλει, να μην το καταπιέζουν το παιδί.
6) Να μην πηγαίνω συχνά για καφέ ή βόλτα, να μην μαλώνω με τα αδέλφια μου
7) Εγώ τις προσπάθησα και τις κατάφερα πιστεύω. Ότι για κανέναν δεν πιέζουν όλα γίνονται αρκεί να το θέλουμε.
8) Θεωρώ ότι καμιά δεν καταπιέζει το άτομο, γιατί όλα τα παραπάνω είναι συμβουλές και εγώ απλά τις κατακράτησα. Άρα το άτομο επιλέγει το πώς θα είναι η βάση απ την οικογένεια.
9) Καμία
10) Καταπιέζουν το άτομο τα εξής : πίεση
11) Η πίεση
Αγόρια :
1) Είναι αναλόγως το χαρακτήρα του παιδιού και το πώς έχει μεγαλώσει από την οικογένεια του και το πώς του έχουν δείξει να σκέφτεται.
2) Το να μην γυρνάω στο χθες. Δεν ξέρω γιατί απλά κάποια πράγματα από παλιά με κάνουν να νιώθω ωραία όταν τα θυμάμαι
3) Να ακολουθεί πιστά ένα πρόγραμμα και να έχει αυτοσυγκράτηση, να μας υποτιμούν
4) Στην αρχή σε καταπιέζουν όλες αλλά μετά συνειδητοποιείς ότι όλες είναι σωστές και τις ακολουθείς με ευχαρίστηση. Πάντως για αυτές τις συμβουλές τους ευχαριστώ όλους στην οικογένεια μου γιατί νοιώθω ότι θα πάω μπροστά
5) Να μην κάνω ότι θέλω γιατί θα με κρίνουν οι συγγενείς μου που είναι παλαιών αρχών
6) Τίποτα. Όλες είναι συμβουλές και ακολουθείς ότι πιστεύεις και ότι έχεις μάθει
Αθηνά Έφη Βάσω Tόνια
Ρούσσου Πετρίνα Δεσύπρη Μαρία
Ιακωβίνα Μαρία Τζώρτζια
Ρίτσης Γιώργος Παναγιώτης Νίκος
Αλέξης Μαρίνα
Nομικός Αντώνης - Κάρολος
Γ2

e-mail: syroscommunity@gmail.com

e-mail: syroscommunity@gmail.com
e-mail: syroscommunity@gmail.com